football360 logo
360-club
360-club-icon

هشت چهره ویژه هفته نهم لیگ برتر؛ با حضور برزیلی‌ها و یک نام جدید!

03 آبان 1403 ساعت 11:0032 نظر
در میان چهره‌های ویژه هفته نهم لیگ برتر، پیتسو موسیمانه جایگاهی خاص دارد و قرار است به عنوان اولین سرمربی آفریقایی تاریخ لیگ برتر، روی نیمکت استقلال بنشیند.

به گزارش فوتبال 360، هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران طی روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه با برگزاری 8 دیدار پیگیری خواهد شد. طی روزهای اخیر تغییرات قابل‌توجهی روی نیمکت چند تیم به وجود آمد و حالا باید دید نفرات روی کار آمده با تیم‌های جدیدشان چه شروعی خواهند داشت؛ این شما و این هم 8 چهره ویژه هفته نهم لیگ بیست‌وچهارم.

ذوب‌آهن - گل‌گهر: مجید علیاری

درخشش برابر استقلال مجددا نگاه‌ها را به سمت مجید علیاری خیره کرده است. مهاجم بلندقامت گاندوها حالا باید مقابل گل‌گهر قرار بگیرد که خیلی سخت دروازه‌اش باز می‌شود و محمدرضا اخباری عملکرد خوبی داشته است. یکی از مهم‌ترین نقدهایی که طی سالیان اخیر به مجید علیاری می‌شد، این بود که نمایش خوبش همراه با ثبات نبوده و نتوانسته طی بازه زمانی قابل‌توجهی، کیفیت بالایی از خود بروز بدهد. آیا این‌بار قرار است مجید به گلزنی ادامه دهد؟

نساجی - استقلال خوزستان: کاینا نونیز 

پس از صبری نسبتا طولانی، پای کاینا نونیز به گل باز شد و توانست در جدال با مس رفسنجان، مرد اول تیمش نام بگیرد و مقدمات دومین پیروزی تیمِ میودراگ بوژوویچ در لیگ بیست‌وچهارم را فراهم کند. مهاجم برزیلی آبی‌های شهر اهواز حالا باید در ورزشگاه وطنی پتانسیل بالایش را به رخ بکشد. مصاف او و هموطن‌اش لوان پولی، در درون دروازه نساج‌ها می‌تواند از جذابیت‌های دوئل تیم‌های شمال و جنوب فوتبال ایران باشد.

هوادار - چادرملو: ادسون ماردن

دیگر سنگربان تحسین‌برانگیز این فصل ادسون ماردن بوده است. گلر 32 ساله و 190 سانتی‌متری چادرملو یکی از بهترین بازیکنان تیمش در اولین سال لیگ برتری‌شدن بوده و به محض ورودش به دروازه، توانست آرامش را به سعید اخباری و هواداران یزدی هدیه کند. ادسون در مصاف قبلی تیمش برابر خیبر نیز خوش درخشید و با واکنش‌هایش، مقدمات سومین برد خانگی را فراهم کرد. او حالا در اندیشه ثبت کلین‌شیت دیگری برابر تیم هوادار است.

مس - ملوان: بهنام برزای

پس از مدت‌های مدید، مجدداً نام بهنام برزای را شنیدیم. بازیکن چندپسته اسبق استقلال که با سرمربیگری امیرحسین پیروانی به فاز تهاجمی نارنجی‌پوشان اضافه شد و در دوئل با استقلال خوزستان روی هر 2 گل تیمش تاثیرگذار بود و در کنار گلی که زد، یک پاس گل هم ارسال کرد تا نشان دهد همچنان حرف برای گفتن دارد. بهنام و دوستان‌اش باید در هفته نهم پذیرای ملوانِ جذاب مازیار زارع باشند. آیا آن‌ها می‌توانند دومین باخت فصل را به انزلی‌چی‌ها تحمیل کنند و از بحران خارج شوند؟

خیبر - استقلال: پیتسو موسیمانه

هر 2 تیم دست به تغییر سرمربی خود زدند. سعید دقیقی به عنوان سومین سکاندار این فصل خیبر باید برای دومین‌بار در لیگ 24 رودرروی استقلال بایستد. مصاف قبلی در قزوین و در هفته نخست رقم خورد که آبی‌ها به سختی با نتیجه 2 بر یک به پیروزی دست یافتند. حالا اما دیگر خبری از جواد نکونام هم نیست و پیتسو موسیمانه به عنوان نخستین سرمربی آفریقایی تاریخ لیگ برتر، نفر اول کادرفنی تیم پایتخت‌نشین است. پیتسو در نخستین گام قدم به ورزشگاه تختی خرم‌آباد می‌گذارد و باید در جو جالب این ورزشگاه نخستین برد را به ارمغان بیاورد و شروعی فوق‌العاده برای خود رقم بزند.

پرسپولیس - شمس‌آذر: امید عالیشاه

یکی از بهترین بازیکنان پرسپولیس در مصاف با السد، امید عالیشاه بود. کاپیتان باتجربه سرخ‌‎پوشان تهرانی اگر کمی خوش‌شانس‌تر بود می‌توانست بازهم در کشور قطر، فرشته نجات تیمش شود اما این اتفاق رخ نداد. امید که دوران مصدومیت را پشت سر گذاشته، حالا احتمالاً یکی از امیدهای اصلی خوان کارلوس گاریدو در مصاف با شمس‌آذر خواهد بود. پرسپولیس چاره‌ای جز کسب پیروزی ندارد و احتمالا شاهد نمایش هجومی‌ای از این تیم هستیم. در سوی مقابل رضا مهاجری به عنوان جانشین سعید دقیقی انتخاب شد و شمس پس از خیبر، دومین تیمش در این فصل است.

تراکتور- آلومینیوم: رحمان جعفری

رحمان، شروع خارق‌العاده‌ای در لباس تراکتور داشت اما خیلی زود این شروع رشک‌برانگیز فروکش کرد و یک مصدومیت بدموقع هم مزید بر علت شد تا دیگر جعفری، تبدیل به همان بازیکن روزهای ابتدایی نشود. او سرانجام تصمیم گرفت برای حضور در میدان و بازی بیش‌تر، تبریز را ترک کند و راهی اراک شود. حالا رحمان و دوستانش پس از نمایشی جذاب برابر فولاد، مقابل پرشورها صف‌آرایی می‌کنند تا بازهم طلسم صفر برد دراگان اسکوچیچ در ورزشگاه یادگار را پابرجا نگه دارند.

فولاد - سپاهان: احسان پهلوان

حضور یحیی گل‌محمدی یعنی روزهای خوب احسان پهلوان. یک مرتبه دیگر سرمربی به بازیکن محبوب‌اش کمک کرد از حاشیه خارج شود و به میانه گود بیاید و توانایی‌اش را به رخ بکشد. احسان در این روزها در کنار ساسان انصاری، جزو گلزن‌ترین مهره‌های تیم قرمزپوش است و حالا یک مصاف تماشایی در پیش خواهد بود. احسان که در میان ستارگان سپاهان نتوانست جایی برای خود در ترکیب اصلی دست‌وپا کند، با روحیه و انگیزه فراوان، مهیای پیکار برابر تیم سابق خود می‌شود. هم فولاد و هم سپاهان با شکستی سنگین روانه این دیدار شده‌اند. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...