تبعات مالی فصل دلخراش یونایتد؛ پیامدهای یک شکست
به گزارش فوتبال 360، هنوز مانده تا به تبعات واقعی از دست دادن فینال لیگ اروپا توسط منچستریونایتد در مقابل تاتنهام پی ببریم. این مسابقه برای آنها حکم مرگ و زندگی را داشت و از بخت بد، مرگ را برگزیدند و به زندگی پشت کردند. یک باخت کاری با این تیم کرد که از اوج رویاهای زندگی دوباره به قعر نگرانیهای مرگهای تدریجی برسند. در دوارن پس از فرگوسن این شاید بدترین فصل منچستریونایتد نام بگیرد. در لیگ عملکردی فراتر از فاجعه داشتند. در رقابتهای داخلی ناکام بودند و در نهایت لیگ اروپا را هم به تاتنهام تقدیم کردند تا روزگار سیاه شیاطین سرخ کامل شود. حالا و کمی پس از شکست دردناک این تیم در فینال لیگ اروپا، گزارشهای مهیبی مبنی بر سقوط اقتصادی این باشگاه منتشر میشود و رفته رفته به عمق دره مهیب پی میبریم.
تبعات اقتصادی
پیش از بررسی تبعات اقتصادی باید اعتراف کرد نرسیدن به لیگ قهرمانان فصل بعد و البته به طور دقیقتر، نگرفتن هیچ سهمیهای در رقابتها اروپایی برای منچستریونایتد، دست آنها از جذب مهرههای برجسته خالی میماند. کسانی که میخواهند در رقابتی اروپایی به میدان بروند، حتی اگر قلبا دوست داشته باشند پیراهن یونایتد را بپوشند، احتمالا ترجیح میدهند فعلا به این تیم نیایند و منتظر بازگشت منچستریونایتد به اروپا شوند. پس از این نتیچه سنگین و دردناک به سراغ تبعات مالی مسابقهای میرویم. منچستریونایتد با شکست در فینال لیگ اروپا و از دست دادن لیگ قهرمانان فصل آینده در درجه اول 10 میلیون پوند غرامت به شریک تجاریاش، آدیداس پرداخت میکند. با این رتبه در لیگ برتر انگلیس، حدود 20 میلیون پوند از درآمدهای لیگ برتری متداول خودشان را هم از دست میدهند. این تیم پس از 10 سال هیچ رقابت اروپایی را تجربه نخواهد کرد و این موضوع 30 میلیون پوند دیگر خسارت برای منچستریونایتد به همراه دارد. به خاطر نداشتن بازیهای اروپایی، منچستریونایتد تعداد بازی خانگی کمتری در فصل آینده برگزار میکند و از همین رو حدود 10 میلیون پوند دیگر را هم از دست میدهد. یک شکست، حدود 80 میلیون پوند روی دست سر جیمی راتکلیف خسارت گذاشته و حالا میفهمند شاید به جای صرفهجویی باید برای این تیم دست و دلباز میبودند تا متحمل چنین خساراتی نشوند. راتکلیف حتی حاضر نشد برای خانوادههای بازیکنان تیمش در فینال بلیت هواپیما تهیه کند و تا همین اندازه هم به بهانه صرفهجویی به حمایت عاطفی از مهرههای تیم آموریم نپرداخت. منچستریونایتد به عنوان یکی از بزرگترین برندهای تجاری - ورزشی جهان، برای فصل بعد سقوطی آزاد را تجربه میکند.