football360 logo
360-club-icon
360-club
360-camera

رونمایی معنادار بارسلونا از پیراهن دوم؛ به یاد برایانت فقید

07 مرداد 1404 ساعت 23:5717 نظر
باشگاه بارسلونا از لباس دوم خود برای فصل آینده رونمایی کرد

به گزارش فوتبال ۳۶۰، در یک حرکت غافلگیرکننده و تاریخی، باشگاه بارسلونا از لباس دوم خود برای فصل 2025-26 رونمایی کرد؛ لباسی که نه‌تنها از نظر طراحی، بلکه به دلیل همکاری بی‌سابقه با برند کوبی برایانت، اسطوره بسکتبال، توجهات زیادی را به خود جلب کرده. این همکاری  تحت چتر نایکی شکل گرفته، برای اولین‌بار لوگوی «کوبی شیت» (Kobe Sheath) را جایگزین تیک معروف نایکی در یک لباس حرفه‌ای فوتبال کرده و پیوندی نمادین بین 2 دنیای فوتبال و بسکتبال خلق کرده. این لباس با شعار «بهتر، تنها انتخاب است» معرفی شده و ترکیبی از هویت فوتبالی بارسلونا و «تفکر ورزشی کوبی برایانت را به نمایش می‌گذارد؛ فلسفه‌ای که بر تلاش بی‌وقفه و تعالی تأکید دارد.

لباس جدید با رنگ طلایی روشن (Team Gold) به‌عنوان رنگ اصلی و جزئیات بنفش و مشکی طراحی شده و ادای احترامی به رنگ‌های تیم لس‌آنجلس لیکرز محسوب می‌شود. لوگوی بارسلونا و برند کوبی با الگویی از پوست مار به‌صورت سه‌بعدی و سیلیکونی تزئین شده و به لقب «مار سیاه» کوبی اشاره دارد. شورت‌های مشکی با جزئیات بنفش و جوراب‌هایی با لوگوی کوبی و نام بارسا، این مجموعه را کامل می‌کنند.  لباس همراه با یک مجموعه کامل شامل لباس‌های تمرینی، کاپشن، شلوار و کلاه عرضه شده و به گفته منابع، بزرگ‌ترین همکاری البسه در تاریخ باشگاه است.


این لباس برای اولین‌بار در بازی دوستانه پنج‌شنبه برابر اف‌سی سئول در تور آسیایی بارسلونا به نمایش درمی‌آید. کمپین معرفی کیت با حضور ستارگانی چون الخاندرو بالده، گاوی، فرانکی دی‌یونگ و الکسیا پوتیاس، بر پیوند تمرین معروف روندو (تمرینی مبتنی بر حفظ توپ و تفکر سریع) با ذهنیت بی‌امان کوبی تأکید دارد. این فیلم تبلیغاتی با صدای هانسی فلیک، مربی تیم، روحیه کمال‌گرایی بارسلونا و کوبی را به‌زیبایی به هم گره زده.

این همکاری نه‌تنها از منظر تجاری بلکه از نظر فرهنگی اهمیت دارد. کوبی برایانت در سال 2020 به‌طرز تراژیکی درگذشت. او هوادار پروپاقرص بارسلونا بود و بارها در کنار ستارگان این تیم دیده شد.  لباس، ادای احترامی به میراث او و تلاشی برای تقویت جایگاه بارسلونا در صنعت ورزش است. با این حال، برخی هواداران نگرانند جایگزینی لوگوی نایکی با برند کوبی، نشانه‌ای از تغییرات احتمالی در قرارداد دیرینه با نایکی باشد؛ به‌ویژه پس از شایعات اخیر درباره تولید لباس‌های داخلی توسط باشگاه. این لباس جدید نه‌تنها یک لباس ورزشی، بلکه نمادی از اتحاد 2 فرهنگ ورزشی و اراده‌ای برای رسیدن به قله‌های جدید است.

Loading...
Loading...
Loading...
  • Loading...Loading...Loading...Loading...
  • Loading...Loading...Loading...Loading...
  • Loading...Loading...Loading...Loading...
  • Loading...Loading...Loading...Loading...