3 بازی جنجالی در انتظار فوتبال ایران؛ بفرمایید دعوا، بفرمایید سهمیه
به گزارش فوتبال 360، اعضای هیئترئیسه فدراسیون فوتبال به چشمانتظاری اهالی فوتبال برای تعیین سرنوشت لیگ بیستوپنجم پایان دادند و سرانجام بعد از چند مرحله رفتوبرگشت طرحهای مختلف بین مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ، فریز شدن جدول، نیمهتمام ماندن مسابقات و عدم تعیین قهرمان در کنار عدم سقوط 2 تیم به دسته پایینتر بود؛ ضمن آنکه پیشتر مکانیسم تقسیم سهمیههای آسیایی به «AFC» براساس جدول ردهبندی لیگ برتر اعلام شده بود که این مکانیسم جنجالآفرین شده است.
مسابقات لیگ بیستوپنجم در حالی نیمهتمام ماند که طبق مصوبه هیئترئیسه، هنوز به طور کامل پرونده فصل 05-1404 بسته نشده؛ چرا که با توجه به عدم صدور مجوز حرفهای سپاهان، برگزاری تورنمنت 3جانبه برای معرفی نماینده ایران در فصل آتی لیگ قهرمانان آسیا2 در دستور کار قرار گرفته است. البته برگزاری این تورنمنت مشروط بر عدم صدور رأی کمیته استیناف تا روز سیویکم خردادماه بود که تا موعد مقرر، رأی نهایی پرونده شکایت باشگاه گلگهر از مهاجم پاراگوئهایِ چادرملو صادر نشد تا برگزاری تورنمنت 3جانبه رسمیت پیدا کند.
شگفتانهای به نام «پلیآف صعود/سقوط»
مقامات تصمیمگیر برای فوتبال ایران همچنین در حالی رأی به فریز شدن جدول مسابقات و 18تیمیشدن لیگ برتر در فصل آتی دادند که به شکلی غیرمنتظره، آییننامه برگزاری رقابتهای لیگ یک هم دستخوش تغییر و تحولاتی شد؛ بهطوری در کنار 2 سهمیه صعود مستقیم، یک سهمیه پلیآف هم اضافه شد تا تیم سوم فصل جاری لیگ یک با تیم قعرنشین لیگ برتر پلیآف صعود/سقوط برگزار کنند که فعلاً حریف مس رفسنجان در این پلیآف مشخص نشده است.
3 تاریخ خاص برای فوتبال ایران؛ 5 تیر، 9 تیر و اول مرداد!
اهالی فوتبال در حالی چشمانتظار پایان رسمی فصل 05-1404 هستند که 3 روز مهم در انتظار فوتبال باشگاهی ایران است. اولین مسابقه از تورنمنت 3جانبه، پنجم تیرماه بین پرسپولیس و چادرملو برگزار خواهد شد و تیم برنده این دیدار، روز نهم تیرماه به مصاف گلگهر سیرجان خواهد رفت. ضمن آنکه اول مردادماه هم موعد برگزاری پلیآف صعود/سقوط است؛ آنهم در حالیکه تیمهایی نظیر سایپا تهران، صنعتنفت آبادان، پارس جنوبی جم و حتی هوادار تهران و مس کرمان شانس سومشدن در لیگ یک و حضور در این پلیآف را دارند.
ورزشگاه مدرن شیرازیها برای میزبانی آماده میشود؟
مسئولان سازمان لیگ در فاصله 4 روز تا برگزاری اولین مسابقه از تورنمنت 3جانبه، هنوز جزئیات رسمی برگزاری این تورنمنت را اعلام نکردهاند اما براساس خبرهای واصله به «فوتبال 360»، احتمالاً این تورنمنت به میزبانی مجتمع شیراز و ورزشگاه پارس برگزار خواهد شد. گفته میشود که بحث میزبانی ورزشگاههای نقش جهان اصفهان و شهدای فولاد اهواز هم مطرح بوده اما گویا اعضای هیئترئیسه فدراسیون نسبت به انجام 2 بازی مهم در مسیر معرفی سومین نماینده آسیاییِ ایران در فصل آتی در ورزشگاه پارس شیراز، اجماعنظر بیشتری داشتهاند و احتمالاً طی 24 ساعت آتی جزئیات رسمی تورنمنت 3جانبه از سوی سازمان لیگ اعلام خواهد شد.
پلیآف جنجالی در تهران برگزار میشود اگر ...
مس رفسنجان در حالی برای ماندن در لیگ برتر باید به مصاف تیم سوم جدول ردهبندی لیگ یک برود که مسابقه پلیآف صعود/سقوط قرار است اول مردادماه برگزار شود. مشخصاً با توجه به فاصله زمانی باقیمانده، مسئولان سازمان لیگ مهلت کافی را برای تصمیمگیری دارند. گفته میشود اگر تیمهایی نظیر سایپا و هوادار به مرحله پلیآف نرسند، مسابقه جنجالی بین مس رفسنجان و تیم سوم لیگ یک در تهران برگزار خواهد شد و اگر یکی از 2 تیم سایپا و یا هوادار به مرحله پلیآف برسند، آنگاه برگزاری مسابقه در زمین بیطرف بررسی خواهد شد که احتمالاً این دیدار هم در ورزشگاه پارس شیراز به انجام میرسد.
صدور مجوز برای تماشاگران؛ پایانی متفاوت در انتظار فصل 05-1404
اعضای هیئترئیسه در جلسه اخیر خود، برگزاری 3 مسابقه حساس پیشرو برای تعیین سومین نماینده آسیاییِ ایران و هجدهمین تیم شرکتکننده در فصل آتی لیگ برتر را در حالی مصوب کردهاند که در زمینه حضور تماشاگران هم تصویب شده در صورت صدور مجوز از سوی شورای تامین، منعی برای حضور تماشاگران در ورزشگاه نیست تا مشخصاً بعد از حدود 4 ماه دوباره درهای ورزشگاه به روی علاقهمندان به فوتبال در سطح اول ایران باز شود. آنچه مسلم است اینکه 3 بازی جنجالی در انتظار اهالی فوتبال است و فصل 05-1404 به شکلی متفاوت از فصول گذشته، قدمهای پایانیاش را بر میدارد که همگان منتظرند تا تماشا کنند که سهمیه لیگ قهرمانان آسیا2 به کدام تیم میرسد و آیا مس رفسنجان میتواند در لیگ برتر بماند یا فصل آتی لیگ برتر با حضور 3 نماینده از فصل اخیر لیگ یک برگزار میشود.

