اوسمار در نزدیکترین فاصله به خط پایان؛ «وقت رفتنه»
به گزارش فوتبال 360، پرسپولیس شب گذشته سرانجام به هدف خود رسید و پس از تلاشهای گسترده مدیران باشگاه برای برگزاری تورنمنت 3جانبه در مسیر احیای امید سرخپوشان برای کسب سهمیه آسیایی، این تورنمنت جنجالی پا گرفت؛ آنهم در حالیکه طبق مسیر ترسیمشده برای برگزاری این رقابتها، ابتدا بایستی پرسپولیس به مصاف چادرملو میرفت و در صورت کسب پیروزی، سرخپوشان پایتخت باید برای کسب سهمیه آسیایی رودرروی گلگهر قرار میگرفتند.
سرخپوشان در 2 هفته اخیر تمرینات خود را به صورت مستمر دنبال کردند و حتی نفرات خارجی تیمشان از بازیکن تا مربی را به تهران کشاندند تا با همه قوا آماده حضور در تورنمنت 3جانبه شوند. با توجه به تعطیلی تمرینات چادرملو و گلگهر، به نظر میرسید که راه برای رسیدن پرسپولیس به سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا2 کاملاً هموار است اما به شکلی غیرمنتظره، مسابقه شب گذشته برای پرسپولیس گره خورد و سرانجام سرخپوشان در حالی با تساوی 1-1 کارشان در 90 دقیقه را به پایان رساندند که پس از 30 دقیقه عدم عبور توپ از خط دروازهها در وقتهای اضافی، در واپسین لحظات مسابقه شوت رضا محمودآبادی باعث شد تا رویای آسیاییشدن پرسپولیس کاملاً بر باد برود.
قمار اوسمار جواب نداد؛ نه سهمیهای و نه پاداشی!
پیمان حدادی، مدیرعامل و محسن خلیلی معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس بعد از پایان مسابقه موضع تندی علیه نمایش سرخپوشان گرفتند و فیلم منتشره از رختکن پرسپولیس هم جو ملتهب رختکن و البته اظهارات جنجالی کریم باقری علیه بازیکنان را نشان میداد. نکته مهم آنکه در طول هفته گذشته، بحث برکناری اوسمار ویرا از هدایت پرسپولیس مطرح بود و گفته میشد که مذاکرات با دراگان اسکوچیچ پیشرفت خوبی داشته و حتی در این میان، بحث حضور موقت کریم باقری روی نیمکت سرخپوشان برای دیدار با چادرملو به میان آمد.
ویرا با وجود تمامی گمانهزنیها، موقعیت خود روی نیمکت پرسپولیس را حفظ کرد اما باخت مقابل چادرملو، بیش از پیش وضعیت را علیه سرمربی برزیلی ملتهب کرد. اوسمار در صورت کسب پیروزی برابر چادرملو و سپس عبور از گلگهر، میتوانست پرسپولیس را به سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا2 برساند تا هم بند پاداش قراردادش را فعال کند و هم در مسیر حفظ موقعیت خود روی نیمکت سرخپوشان قدم بردارد اما حالا باخت مقابل چادرملو آینده کاری اوسمار ویرا روی نیمکت پرسپولیس را بیش از پیش متزلزل کرده است.
سقوط آزاد اوسمار در پرسپولیس؛ «گذشتهها گذشته!»
حدادی در صحبتهای دیشب خود سعی کرد بیشتر از بازیکنان گلایه کند و حتی حمایت نصفهونیمهای از اوسمار ویرا هم داشت اما پُر واضح است که تحرکات اخیر مدیران باشگاه پرسپولیس علیه آینده کاری سرمربی برزیلی بوده و سکاندار سرخپوشان با نتیجهای که شب گذشته کسب کرد، به درهای خروج نزدیک شده است. اوسمار در دومین دوره حضورش روی نیمکت پرسپولیس یک آمار ناامیدکننده از خود به جای گذاشته و به شکلی ناباورانه علیه روزهای خوبش در این تیم قد علم کرده است!
اوسمار ویرا در اولین دوره حضورش روی نیمکت پرسپولیس توانست در 17 بازی، 13 برد، 3 تساوی و یک باخت را تجربه کرد که توانست همراه سرخپوشان فاتح لیگ بیستوسوم شود. حالا در دوره دوم، اوسمار در 15 بازی فقط 7 برد بهدست آورده و 2 تساوی در کنار 6 باخت در کارنامه ویرا دیده میشود! سرمربی برزیلی از رکورد 76 درصد پیروزی روی نیمکت پرسپولیس به رکورد 46 درصد رسیده و کاملاً خاطرات دوران خوب او در جمع سرخپوشان بهدستِ فراموشی سپرده شده تا نزدیک و نزدیکتر از همیشه به درهای خروج از پرسپولیس باشد.
اسکوچیچ هم نیاید، اوسمار رفتنی است
مدیران باشگاه پرسپولیس هنوز با دراگان اسکوچیچ نتوانستهاند به توافق برسند و گفته میشود که هم در زمینه مسائل مالی و هم در زمینه موضوعات دیگر از جمله بحث بند فسخ، مذاکرات ادامه دارد. نکته مهم آنکه گویا حتی اگر مذاکرات با اسکوچیچ هم به سرانجام نرسد، پروژه همکاری با اوسمار ویرا رو به پایان است و مدیران باشگاه پرسپولیس به دلیل کسب نتایج ضعیف و نارضایتی بهوجود آمده، تمایلی به ادامه همکاری با سرمربی برزیلی ندارند تا برخلاف دوره اول همکاری اوسمار با پرسپولیس که عدم تداوم حضور او روی نیمکت سرخپوشان به دلیل بیمیلیِ ویرا بود، اینبار پرسپولیسیها درخواست ادامه همکاری با او را رد کنند و به دنبال سکاندار جدید برای تیمشان بگردند.

