football360 logo

جهان فوتبال در شوکی حیرت‌آور/ قهرمان اروپا باز هم محروم از حضور در جام‌جهانی؛ نفس راحت پرتغال

05 فروردین 1401 ساعت 01:14
مقدونیه شمالی با رقم زدن یکی از بزرگ‌ترین شگفتی‌های تاریخ فوتبال، ایتالیا را از رسیدن به جام‌جهانی بازداشت.

به گزارش فوتبال 360، درست در لحظاتی که صعود پرتغال به فینال پلی‌آف انتخابی جام‌جهانی  2022 به باورپذیرترین شکل ممکن درآمده بود، مقدونیه شمالی به در ناباوری کامل در آخرین ثانیه‌ها به ایتالیا گل زد و وقتی چند ثانیه بعد از پایان بازی پرتغال و تثبیت برتری 3 بریک این تیم در خانه مقابل ترکیه، دروازه‌بان مقدونیه شمالی در پنجمین دقیقه وقت‌های تلف شده توپ را به زمین میزبان فرستاد، آنچه باورنکردنی به نظر می‌رسید، رخ داد؛ دومین ناکامی متوالی ایتالیا در رسیدن به جام‌جهانی! 

گذر پرتغال از سد جان سخت‌ها به لطف پنالتی هدر رفته

پرتغال از همان ابتدای بازی با ترکیه  تیم برتر میدان بود و اوتاویو در دقیقه 15 در یک ریباند گل اول را وارد دروازه ترکیه کرد. پرتغال با ضربه سر استثنایی یوتا در دقیقه 42 به گل دوم رسید و در آغاز نیمه دوم کسی فکر نمی‌کرد ترکیه توان برگشت به بازی را داشته باشد؛ بخصوص اینکه میزبان تا دقایق میانی، کنترل توپ و میدان را در اختیار داشت. کاپیتان بوراک در دقیقه 65 اختلاف را به حداقل رساند و تشخیص VAR مبنی بر خطای پنالتی در محوطه جریمه پرتغال آن هم در فاصله 5 دقیقه مانده به پایان رقابت، می‌توانست معادلات را عوض کند اما بوراک توپ را به بالای دروازه فرستاد. ترکیه دچار افت روحیه شد و سرانجام در آخرین دقیقه وقت‌های تلف شده نونس روی پاس لیائوی تازه‌وارد، گل سوم و تیر خلاص را شلیک کرد.

شگفتی بزرگ، حذف دوباره ایتالیا 

در بازی همزمان بین ایتالیای میزبان و مقدونیه شمالی، همه حاضران در ورزشگاه «رنزو باربرا» منتظر بودند ببینند ایتالیا در چه دقیقه‌ای گل زدن به رقیب به ظاهر ضعیف را شروع می‌کند اما هر چه از جریان بازی گذشت، حملات قهرمان اروپا بی‌نتیجه ماند و مقدونیه شمالی اعتماد به نفس بیش‌تری به دست آورد.حتی فکر کشیده شدن بازی به وقت اضافه هم یک شگفتی به حساب می‌آمد، چه رسد به گلزنی مقدونیه اما این اتفاق در دومین دقیقه وقت‌های تلف شده رخ داد و تاراکوفسکی، مهم‌ترین گل زندگی حرفه‌ای خودش و بهترین لحظه تاریخ فوتبال کشورش را رقم زد. گل او به ایتالیا فرصت جبران نداد و حالا قهرمان اروپا خیلی زودتر از فینال پلی‌آف متوجه شده که مثل 4 سال قبل باید در خانه، جام‌جهانی را تماشا کند! حالا فینال پلی‌آف این دسته به میزبانی پرتغال مقابل مقدونیه شمالی انجام می‌شود. احتمالا پس از پایان بازی، هم‌تیمی‌های رونالدو به جای شادی بعد از برد از حذف ایتالیا شوکه شدند!

درخشش بیل و صعود ولز 

در دیگر بازی، ولز با 2 گل بیل که اخیرا انتقادات زیادی را متوجه خودش دیده، 2 بریک از سد اتریش گذشت و به بازی نهایی پلی‌آف دسته خودش رسید. حالا آن‌ها باید در بازی نهایی پلی‌اف سطح خودشان به مصاف برنده بازی به تعویق افتاده اسکاتلند و اوکراین بروند. سوئد هم با گل کوآیسون در دقیقه 110 میزبانی از جمهوری چک به برتری یک بر صفر در پایان 120 دقیقه بازی دست یافت و در فینال پلی‌آف سطح خودش به مصاف لهستان می‌رود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری