football360 logo

مصدومیت هافبک فرانسوی شدید است؛ جام‌ جهانی بدون کانته

23 مهر 1401 ساعت 09:114 نظر
با تایید گراهام پاتر، هافبک تیم چلسی جام جهانی را از دست می‌دهد.

به گزارش فوتبال 360، وقتی صحبت از تیم قهرمان جهان در جام جهانی گذشته می‌شود، تیترها به سمت امباپه، پوگبا، کومان و دیگر ستاره‌های این تیم می‌رود. همان طور که وقتی از قهرمانی چلسی در لیگ قهرمانان حرف می‌زنند، نقش اول موفقیت را افراد دیگری به جز هافبک، جنگنده، باهوش، دونده، تاثیرگذار و بدون اشتباه تیم ملی فرانسه و باشگاه چلسی در اختیار دارند. انگولو کانته باید برای یک رقابت مهم در خدمت تیم‌هایش نباشد تا تیترها و رسانه‌ها بدانند چقدر از این الماس خالص فوتبال فرانسه غافل بوده‌اند. اکنون از اردوی آبی‌های لندن خبر می‌رسد که این غیبت اتفاق افتاده و نه تنها چلسی بلکه تیم ملی فرانسه هم از حضور هافبک توانمندش در رقابت‌های مهم پیش رو بهره‌مند نخواهد بود.

همسترینگی که کار دست ستاره چلسی داد

این اولین باری نیست که انگولو کانته در کنار مبارزه با رقبای چلسی، نبردی سخت را با همسترینگ آسیب دیده‌اش دنبال می‌کند. در مجموع تعداد مصدومیت‌های او از زمان پیوستن به چلسی کم نبوده و هافبک درخشان آبی‌های لندن، شب‌های تاریک مصدومیت و غیبت در ترکیب تیم را هم زیاد سپری کرده است. با این حال به نظر می‌رسد این مصدومیت جدید همسترینگ از قبلی‌ها جدی‌تر شده و منجر به طولانی‌ترین دوری کانته از دسترس کادر فنی چلسی از زمان پیوستن او به این باشگاه می‌شود. این ششمین باری است که کانته در پیراهن شیرهای لندنی با عنوان مصدومیت همسترینگ مواجه می‌شود که موضوعی معنی‌دار جلوه می‌کند. عود کردن متعدد یک مصدومیت قدیمی نشان از نیاز عاجل باشگاه به کانته دارد و شاید بهبود کامل او در نوبت‌های پیشین صدمه دیدن، حاصل نشده باشد که باز هم در دفعات بعدی همان مشکل قدیمی برای بازیکن فرانسوی چلسی مطرح می‌شود. در حقیقت شاید چلسی به دلیل تاثیر بالای انگولو کانته در نظم خط میانی‌اش گاهی او را زودتر از باز یافتن بهبود کامل و آمادگی صددرصد به میدان فرستاده باشد. نتیجه این ریسک بالا اکنون در لیست مصدومان گراهام پاتر خودش را نشان داده و طبق تایید این سرمربی، کانته به این زودی‌ها به میادین باز نخواهد گشت. باشگاه چلسی مدعی است هافبکش بیش از 3 ماه از میادین دور خواهد بود. 3 ماهی که نه تنها چلسی برای پیش بردن اهدافش با سرمربی جدید مجبور است بازی‌های بزرگ و سرنوشت‌ سازی را بدون یکی از مهمترین عناصر تیمش در سال‌های اخیر ادامه دهد، بلکه جام جهانی فوتبال هم در این مدت شاهد خانه‌نشینی ستاره دوره قبل خود خواهد بود. انگولو کانته یقینا باید جام جهانی قطر را دور از اردوی تیم ملی فرانسه تماشا کند و این خبر خوبی برای مدافع عنوان قهرمانی نیست.

جانشینان در تیم ملی و باشگاه

چلسی که مدتی می‌شود از نبود کانته رنج می‌برد، به نظر می‌رسد با این رنج مدوام کنار آمده است. پاتر از ابتدای کارش کانته را در آمادگی کامل نداشته و اکنون هم روی او حساب نمی‌کند. سرمربی جدید آبی‌های لندن از همان روزهای نخست فهمیده بود باید تیمش را بدون ستاره فرانسوی خط میانی بسازد. با این حال باز هم چلسی از آسیب‌های غیبت کانته در امان نخواهد بود. دنیس زکریا به جمع آبی‌ها پیوسته تا مشکل نبود احتمالی کانته را حل کند اما نه دنیس زکریا و نه جورجینیو با وجود شایستگی و قابلیت‌هایی که دارند، قادر نیستند دوندگی و درخشش بی‌عیب و نقس انگولو کانته را برای باشگاه ارائه کنند. تیم پاتر روزهای خوبی را پشت سر می‌گذارد اما یقینا پاتر پیش از این روی نیمکت تیم سابقش برایتون هم شاهد درخشش ویژه ستاره خط میانی چلسی بوده  و می‌داند اگر انگولو کانته را در اختیار داشت، می‌توانست فرم خوب فعلی را بسیار آسان‌تر به روزهای سرنوشت‌ساز لیگ و لیگ قهرمانان گره بزند. در تیم ملی فرانسه اما بحران جدی‌تر به نظر می‌رسد. از بازیکنان مهم خط میانی دوره قبل جام جهانی برای فرانسه، 2 ستاره اصلی کم شده‌اند. پوگبا همچنان مصدوم است و در صورت بازگشت به آمادگی کامل نیز شاید برای باز یافتن بهترین فرمش احتیاج به زمان داشته باشد. کانته هم در تیم ملی مانند تیم باشگاهی، نقشی غیرقابل جایگزینی را ارائه کرده و دیدیه دشان با دردسر بزرگ غیبت او مواجه است. در غیاب انگولو کانته فرانسه مجبور است به بازیکنان جوان‌ترش اعتماد کند؛ اگر چه بازیکنانی مانند ادواردو کاماوینگا و اورلین شوامنی در رئال مادرید نمایش قابل قبولی داشته‌اند. مخصوصا شوامنی در این فصل برای رئال بسیار خوب و تاثیرگذار عمل  کرده است اما با هر اندازه استعداد و نبوغ، شوامنی تجربه کانته را ندارد و میدان بزرگ و غیرقابل پیش‌بینی جام جهانی عرصه سختی برای او خواهد بود. یقینا دشان با حضور ستاره دوره قبل تیمش احساس امنیت بیش‌تری در خط میانی فرانسه داشت و اکنون باید شوامنی و کاماوینگا را با اما و اگرهای بسیاری به آوردگاه بزرگ جام جهانی بفرستد


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری