football360 logo

10 فریم ماندگار از تیم ملی در تاریخ جام جهانی؛ گل قرن برای ایران

23 آبان 1401 ساعت 13:3034 نظر
در سومین قسمت از تصاویر ماندگار ایران در جام جهانی، گل «حمید استیلی» به آمریکا مرور شده است.

به گزارش فوتبال 360، جام جهانی 2022، ششمین حضور ایران در معتبرترین تورنمنت فوتبال جهان است. تیم ملی دیگر در این مسابقات یک تیم کم سابقه محسوب نمی‌شود و توانسته چندین تصویر تاریخی از خود به جای بگذارد. در حالی‌که تنها چند روز تا آغاز بیست و دومین دوره جام جهانی باقیمانده، 10 تصویر خاطره‌انگیز تیم ملی در این رقابتها بررسی شده است.

تاریخ‌سازی «استیلی» برابر آمریکا

تیم ملی پس از 20 سال و به دراماتیک‌ترین نحو ممکن به جام جهانی 1998 صعود کرد. ایران در این مسابقات با یوگسلاوی، آمریکا و آلمان همگروه بود. از همان زمان مشخص شدن گروه‌بندی مسابقات، جدال ایران با آمریکا به دلیل مسایل سیاسی یک بازی خاص و مهم به حساب می‌آمد.

ایران در بازی نخست مقابل یوگسلاوی نمایش تحسین‌برانگیزی داشت ولی در نهایت با نتیجه یک بر صفر شکست خورد. بازی مطلوب تیم ملی در مسابقه اول، امیدها را برای کسب نتیجه در بازی دوم برابر آمریکا زنده نگه داشت. این بازی به دلیل حساسیت زیاد مورد توجه بسیار رسانه‌های دنیا قرار گرفت و در این مسابقه پس از دیدار فینال بیشترین تعداد خبرنگار بازی را پوشش دادند. 

این مسابقه در ورزشگاه ژرلان شهر لیون برگزار شد. مراسم ابتدایی این بازی مراسم خاصی بود و بازیکنان دو تیم در کنار یکدیگر عکس یادگاری گرفتند. بازی با برتری نسبی آمریکایی‌ها آغاز شد ولی تیم ملی توانست فشار حملات حریف را کنترل کند تا اینکه در دقیه 41، جواد زرینچه از جناح راست توپی را روی دروازه حریف ارسال کرد و حمید استیلی با ضربه سر تماشایی آن را تبدیل به گل کرد. از این گل به دلیل زیبایی و اهمیت گل قرن نامبرده می‌شود. کنفدراسیون فوتبال آسیا از این گل به عنوان یکی از 5 گل مهم تیم‌های آسیایی در تاریخ جام جهانی یاد کرد. حمید استیلی که 12 گل ملی در کارنامه دارد یکی از 9 گل تیم ملی در تاریخ جام جهانی را به ثمر رسانده است.

بیشتر بخوانید:

10 فریم ماندگار از تیم ملی در تاریخ جام جهانی؛ تجربه اولین حضور
10 فریم ماندگار از تیم ملی در تاریخ جام جهانی؛اولین گل و اولین امتیاز

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری