football360 logo

پایان روز هشتم جام جهانی؛ حذف کانادا و معادلات پیچیده برای صعودِ 4 مدعی!

06 آذر 1401 ساعت 12:307 نظر
روز هشتم جام جهانی 2022 قطر با برد کاستاریکا، مراکش و کرواسی و تساوی آلمان-اسپانیا به پایان رسید.

به گزارش فوتبال 360، روز هفتم جام جهانی 2022 قطر در شرایطی به پایان رسید که تیم ملی فرانسه موفق شد به عنوان مدافع عنوان قهرمانی، نخستین تیمی شود که در این دوره از رقابت‌ها جواز حضور در مرحله حذفی را به دست می‌آورد. همچنین روز گذشته استرالیایی‌ها با کسب پیروزی مقابل تونس امیدوار به صعود به مرحله حذفی شدند و تیم ملی لهستان هم توانست با عبور از سد تیم ملی عربستان صدرنشین گروه سوم شود. آرژانتین هم با درخشش لیونل مسی مکزیک را شکست داد تا آن‌ها همچنان شانس صعود به مرحله حذفی را داشته باشند.

مسابقات جام جهانی در روز هشتم در حالی پیگیری می‌شود که در نخستین گام، تیم‌های ملی ژاپن و کاستاریکا مقابل هم صف‌آرایی کردند و کاستاریکایی‌ها توانستند بعد از شکست سنگین در دور اول، امروز با یک گل ژاپن را از پیش بردارند تا معادلات صعود در گروه پنجم پیچیده شود! بلژیک و مراکش برگزارکننده دومین مسابقه روز هشتم جام جهانی 2022 قطر بودند که تیم ملی مراکش توانست شگفتی‌ساز شود و با 2 گل شاگردان ولید الرکراکی به پیروزی رسیدند تا بلژیکی‌ها صدر جدول گروه ششم را از دست بدهند.

در سومین دیدار تیم‌های ملی کرواسی و کانادا مقابل هم قرار گرفتند که با وجود گلزنی زودهنگام کانادایی‌ها توسط آلفونسو دیویس اما کروات‌ها در ادامه بازی نمایش تهاجمی از خود به اجرا در آوردند و توانستند کامبک درخشانی را از خود به ثبت برسانند و با نتیجه 4 بر یک حریف خود را شکست بدهند تا شانس صعود کانادا به مرحله حذفی به صفر برسد و در نقطه مقابل تیم ملی کرواسی به صدر جدول گروه ششم صعود کند.

تیم‌های ملی اسپانیا و آلمان در آخرین مسابقه امروز در ورزشگاه البیت به مصاف هم رفتند که در نیمه نخست گلی میان 2 تیم رد و بدل نشد اما در نیمه دوم درخشش مهره‌های تعویضی باعث شد تا آلوارو موراتا برای اسپانیایی‌ها گل بزند و سپس نیکلاس فولکروگ گل تساوی را به سود آلمان وارد دروازه حریف کرد تا بازی بزرگ روز هشتم با نتیجه تساوی 1-1 به پایان برسد.

برای دنبال کردن تمامی اتفاقات، اخبار و حواشی روز هشتم جام جهانی 2022 قطر می‌توانید در ادامه پوشش لحظه‌به‌لحظه ما در مجموعه فوتبال 360 را مطالعه کنید.


00:45 - روز نهم مسابقات جام جهانی 2022 قطر با پیگیری دیدارهای گروه هفتم و هشتم دنبال خواهد شد و پرونده دور دوم مسابقات مرحله گروهی بسته می‌شود:

        * کامرون - صربستان (ساعت 13:30 به وقت تهران)

        * کره جنوبی - غنا (ساعت 16:30 به وقت تهران)

        * برزیل - سوئیس (ساعت 19:30 به وقت تهران)

        * پرتغال - اروگوئه (ساعت 22:30 به وقت تهران)


00:42 - موراتا، بهترین بازیکن بازی بزرگ. آلوارو موراتا مهاجم باتجربه تیم ملی اسپانیا که در نیمه دوم به ترکیب تیمش اضافه شد و توانست گل ماتادورها را هم به ثمر برساند، از سوی مسئولان برگزارکننده مسابقه به عنوان بهترین بازیکن نبرد تیم‌های ملی اسپانیا و آلمان معرفی شد.



00:39 - 7 تیم از این 2 گروه شانس صعود دارند! در پایان روز هشتم جام جهانی، پرونده مسابقات دور دوم مرحله گروهی در گروه‌های پنجم و ششم بسته شد و نکته جالب‌توجه اینکه به جز حذف کانادا، اتفاق ویژه‌ای در جدول 2 گروه رخ نداد و هنوز تکلیف هیچ‌کدام از تیم‌های صعودکننده به مرحله حذفی مشخص نشده و 7 تیم شانس صعود به مرحله حذفی دارند!



00:31 - بیش از 68 هزار تماشاگر برای تقابل اسپانیا و آلمان. مصاف شاگردان انریکه و فلیک در شرایطی در ورزشگاه البیت قطر برگزار شد که 68895 نفر در ورزشگاه به عنوان تماشاگر حضور داشته و این مسابقه را از نزدیک نظاره‌گر بودند.



00:23 - بازی بزرگ روز هشتم برنده نداشت. تیم‌های ملی اسپانیا و آلمان در دیداری حساس مقابل هم قرار گرفتند اما در پایان این بازی جذاب و نفسگیر 2 تیم به تساوی 1-1 رضایت دادند تا همچنان ناکامی آلمانی‌ها در کسب پیروزی در جام جهانی 2022 ادامه داشته باشد و شاگردان فلیک کار دشواری برای صعود به مرحله حذفی در پیش‌روی خود ببینند.



00:10 - تعویض طلایی فلیک در مقابل تعویض طلایی انریکه! بازیکنان آلمان تقلای زیادی برای رسیدن به گل تساوی داشتند تا اینکه سرانجام روی یک کار تیمی و پاس جمال موسیالا، نیکلاس فولکروگ توانست گل تساوی را در دقیقه 83 وارد دروازه اسپانیا کند. فولکروگ در دقیقه 70 به ترکیب تیمش اضافه شده بود و توانست با گلزنی‌اش آلمان را از شکست نجات بدهد.



23:49 - تعویض طلایی انریکه جواب داد. بعد از چند پاس متوالی و ارسال دقیق جوردی آلبا، توپ به آلوارو موارتا رسید و او در دقیقه 62 توانست با یک ضربه دقیق توپ را به تور دروازه آلمان بچسباند. موراتا در نیمه دوم به ترکیب اسپانیایی‌ها اضافه شده بود و حالا توانست گل برتری تیمش را به ثمر برساند.



23:35 - تاریخ برای شاگردان انریکه تکرار می‌شود؟ اسپانیا هر 5 بازی آخری را که در جام جهانی با تساوی 0-0 به رختکن رفته، با پیروزی به پایان برده است!


23:23 - رکورد منفی عجیب آلمانی‌ها بعد از 36 سال! برای اولین بار پس از یک‌چهارم نهایی جام جهانی 1986 (برابر مکزیک)، آلمان نیمه اول یک بازی در جام جهانی را با تساوی بدون گل به پایان رساند!


23:17 - نیمه نخست تقابل تیم‌های ملی اسپانیا و آلمان با تساوی بدون گل به پایان رسید.


23:09 - (VAR) علیه گلزنی رودیگر. روی یک ضربه ایستگاهی به دست آمده برای تیم ملی آلمان، جاشوا کیمیش ارسال دقیقی را در دقیقه 40 روی دروازه اسپانیا انجام داد و رودیگر مدافع پیش‌تاخته آلمانی‌ها موفق به گلزنی شد که گل او توسط کمک داور ویدئویی به دلیل آفساید مردود اعلام شد.


22:54 - مطمئن باشید مغرور نخواهیم شد. زلاتکو دالیچ سرمربی تیم ملی کرواسی در واکنش به برتری 4 گله تیمش با ستایش شاگردانش گفت: «باید به خاطر این بازی معرکه به بازیکنانم تبریک بگویم. این کاری است که تنها از تیم‌های بزرگ ساخته است. ما دچار غرور نخواهیم شد. آرامش خودمان را حفظ می‌کنیم و تنها به فکر بازی بعدی و صعود از گروه هستیم. یک بازی سخت در پیش داریم. تنها کاری که از دست ما برمی‌آید این است که با هدف پیروزی به میدان برویم و 3 امتیاز را از آن‌ها بگیریم».



22:41 - به بچه‌های تیم‌مان افتخار می‌کنم. جان هردمن بعد از حذف تیمش از جام جهانی 2022 بعد از قبول شکست مقابل تیم ملی کرواسی گفت: «کروات‌ها در تغییر فاز از دفاعی به هجومی و برعکس عالی کار می‌کنند و این نقطه قوت اصلی‌شان بود. شما حتی اگر یک اینچ فضا در اختیار کروات‌ها قرار بدهید آن‌ها کارتان را از همان فضای اندک تمام می‌کنند. به خاطر عملکرد بچه‌ها به همه آنها افتخار می‌کنم. بهترین لحظه بازی امروز لحظه به ثمر رسیدن گل ما و شادی بازیکنان بود. همه می‌دانستیم در خانه، از شرق تا غرب کشور پهناورمان، مردم همه جا در حال جشن و شادی هستند. لحظه بی‌نظیری بود».



22:35 - اسطوره‌های فوتبال اسپانیا در ورزشگاه البیت. آندرس اینیستا، کارلوس پویول و داوید ویا 3 ستاره پیشین تیم ملی اسپانیا با حضور در ورزشگاه البیت از تیم خود در دیدار حساس مقابل تیم ملی آلمان حمایت کردند.



22:30 - آخرین مسابقه روز هشتم جام جهانی 2022 قطر از لحظاتی قبل میان تیم‌های ملی اسپانیا و آلمان با قضاوت دنی ماکلی در ورزشگاه البیت آغاز شد.


22:21 - نمایی از حضور تماشاگران تیم‌های ملی اسپانیا و آلمان در ورزشگاه البیت



22:13 - ستاره کروات‌ها با جایزه ورزشگاه خلیفه را ترک کرد. آندره کراماریچ که در تقابل تیم‌های ملی کرواسی و کانادا توانست 2 گل برای تیمش به ثمر برساند و نقش اصلی را در پیروزی 4 گله کرواسی داشت، به عنوان بهترین بازیکن نبرد تیم‌های ملی کرواسی و کانادا انتخاب شد.



22:07 - اصلا نباید پرریسک مقابل ایران بازی کنیم. تیم ریم مدافع تیم ملی آمریکا در آستانه دیدار با تیم ملی ایران درباره شرایط تیمش توضیح داد: «از ابتدای مسابقه نباید اصلا پرریسک بازی کنیم. ما زمان داریم با انتقال توپ موقعیت ایجاد کنیم و بتوانیم حملات خود را پیش ببریم. ما در این بازی جنگنده ظاهر خواهیم شد و سعی داریم از ابتدا با ریتم همیشگی خودمان وارد میدان شویم تا بتوانیم از موقعیت‌هایی که به دست می‌آوریم، استفاده کنیم».


21:59 - از تیم‌مان همین انتظار می‌رود، نباید شادی بیش از حد داشته باشیم! آندره کراماریچ ستاره تیم ملی کرواسی بعد از درخشش در مقابل تیم ملی کانادا با اشاره به پیروزی 4 گله تیمش گفت: «ما با تمرکز و قدرت بدنی توانستیم به بازی برگردیم و نشان دادیم که همیشه از کرواسی انتظار می‌رود. ما به بازی برگشتیم و یک پیروزی مقتدرانه به دست آوردیم. نیازی نیست بیش از حد خوشحال باشیم و شادی کنیم. همه شرایط گروه را می‌دانیم. تکلیف تیم‌های صعودکننده را بازی آخر مشخص می‌کند. امیدوارم در بازی آخر هم شرایطی مثل بازی امروز داشته باشیم».



21:55 - 44374 تماشاگر ببینده دوئل حساس تیم‌های ملی کرواسی و کانادا در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه بودند، مسابقه‌ای که با برد 4 بر یک کرواسی به پایان رسید.



21:47 - اسپانیایی‌ها در سودای تثبیت موقعیت صدرنشینی. لوئیس انریکه بعد از برد پرگل تیمش مقابل کاستاریکا ترکیب اولیه تیمش را برای مسابقه امشب معرفی کرد.



21:33 - فلیک امیدوار به موفقیت در بازی بزرگ. ترکیب تیم ملی آلمان برای مصاف حساس مقابل تیم ملی اسپانیا اعلام شد.



21:26 - خط و نشان کروات‌ها برای شیاطین سرخ پیش از بازی سرنوشت‌ساز. تیم ملی کرواسی با ارائه یک نمایش تهاجمی و درخشان توانست پاسخ قاطعی به گل دقیقه 2 آلفونسو دیویس بدهد و شاگردان زلاتکو دالیچ با به ثمر رساندن 4 گل موفق شدند امشب برابر تیم ملی کانادا به برتری 4 بر 1 دست پیدا کنند تا شانس‌شان برای صعود به مرحله حذفی دوچندان شود. تیم ملی کانادا با قبول شکست 4 گله در مسابقه بعد از تیم ملی قطر به دومین تیم در جام جهانی 2022 تبدیل شد که شانس حضور در مرحله حذفی را از دست می‌دهد و از گردونه رقابت‌ها کنار می‌رود.



21:24 - اشتباه مهلکی که به گل چهارم کرواسی ختم شد. بازیکنان کانادا که برای جبران شکست 3 گله یکپارچه مشغول حمله بودند که روی اشتباه مدافع پیش‌تاخته خود یک فرصت طلایی گلزنی را در اختیار کروات‌ها قرار دادند و شاگردان دالیچ در موقعیت 2 به تک توانستند روی پاس میسلاو اورشیچ توسط لاورو ماجر در دقیقه (4+90) به گل چهارم برسند تا با درخشش این 2 ستاره تعویضی، شب درخشان شاگردان دالیچ تکمیل شود.


21:04 - واکنش تماشایی دومینیک لیواکوویچ در دقیقه 55 که مانع از فروپاشی دروازه کرواسی برای دومین‌بار شد و شاگردان دالیچ توانستند برتری خود را حفظ کنند.



20:59 - دبل کراماریچ شب خوش کروات‌ها را تکمیل کرد. در ادامه حملات تیم ملی کرواسی روی دروازه کانادا، بار دیگر ایوان پریشیچ در ترکیب تیمش درخشید و در دقیقه 70 توانست برای تیمش گل‌سازی کند تا آندره کراماریچ بار دیگر در نقش گلزن در مسابقه امشب بدرخشد و سومین گل تیمش را هم در مسابقه امشب به ثمر برساند تا کرواسی با نتیجه 3 بر یک از سد کانادا پیش بیفتد.



20:53 - رکوردشکنی کاپیتان کانادایی‌ها. آتیبا هاچینسون هافبک کهنه‌کار و 39 ساله تیم ملی آمریکا که در تیم بشیکتاش ترکیه عضویت دارد، امشب صدمین بازی ملی خود را برای تیم کانادا انجام داد تا به اولین بازی تاریخ فوتبال کانادا تبدیل شود که شمار بازی‌های ملی‌اش 3 رقمی می‌شود.



20:31 - اولین گل تاریخ کانادا در جام جهانی زود پرپر شد! آلفونسو دیویس در دقیقه 2 دیدار تیم‌های ملی کانادا و کرواسی توانست دروازه کرواسی را فرو بریزد اما در ادامه بازیکنان کرواسی جبران مافات کردند. نکته جالب‌توجه اینکه گلِ دیویس، اولین گل کانادا در تاریخ جام جهانی بود.



20:20 - کرواسی برنده به رختکن رفت. تیم ملی کرواسی با وجود دریافت گل زودهنگام توانست نمایش تهاجمی از خود در نیمه نخست نشان بدهد و با گلزنی کراماریچ و لیوایا، شاگردان دالیچ با نتیجه 2 بر یک کار خود در نیمه نخست به پایان رساندند.


20:14 - کامبک شاگردان دالیچ تکمیل شد. بعد از رسیدن به گل تساوی، حملات شاگردان زلاتکو دالیچ روی دروازه کانادا ادامه داشت تا اینکه روی پاس یوسیپ یورانوویچ، مارکو لیوایا در دقیقه 44 با یک شوت تماشایی توپ را به تور دروازه کانادا رساند تا شاگردان دالیچ موفق شوند از شکست زودهنگام برد بسازند.



20:06 - گل کراماریچ این‌بار پذیرفته شد. بازیکنان تیم ملی کرواسی بعد از دریافت گل یکپارچه حمله کردند تا بتوانند به گل برسند و بعد از چند حمله ناموفق سرانجام روی پاس ایوان پریشیچ توپ به آندره کراماریچ رسید و او در دقیقه 36 توانست دروازه کانادا را باز کند تا بازی به تساوی کشیده شود.



19:56 - کرواسی به گل مساوی رسید اما آفساید شد. در دقیقه 27 روی یک کار ترکیبی توپ آندره کراماریچ رسید و او دروازه کانادا را باز کرد اما مشخص شد که توپ در موقعیت آفساید به کراماریچ رسیده و همین مسئله سبب آن شد تا گل شاگردان دالیچ مردود اعلام شود.


19:44 - باید کنار هم بمانیم و در بازی پایانی قوی‌تر باشیم. روبرتو مارتینز سرمربی تیم ملی بلژیک بعد از شکست غیرمنتظره تیمش برابر مراکش گفت: «در نیمه اول از لحظات خوب خود و موقعیت‌های گلزنی روی دروازه تیم ملی مراکش به اندازه کافی استفاده نکردیم و به همین دلیل بود که در نیمه دوم برابر این تیم مجازات شدیم. ما نتوانستیم به محوطه جریمه حریف برسیم تا برای گلزنی تلاش کنیم و به همین دلیل شکست خوردیم. اکنون باید در کنار هم بمانیم و در آخرین دیدار قوی‌تر از این ظاهر شویم».



19:38 - سبک بازی اروگوئه را می‌دانیم و آماده‌ایم. برناردو سلیوا که در نشست خبری پیش از دیدار فردا مقابل اروگوئه همراه فرناندو سانتوس حضور پیدا کرده بود، درباره مسابقه حساس برابر اروگوئه گفت: «آن‌ها می‌توانند ابتکار عمل را به دست گرفته و در نهایت ریسک کنند یا بلافاصله شروع به پرس کنند اما ما قصد داریم به بهترین شکل به خطرات احتمالی این تیم واکنش نشان دهیم. ما می‌توانیم در این رقابت‌ها جلوتر برویم و به کاری که انجام داده‌ایم مطمئن هستیم».



19:31 - دیویس سریع‌ترین گل جام جهانی 2022 را زد. روی یک کار ترکیبی زیبا از بازیکنان تیم ملی کانادا و ارسال تاخون بیوکنن، آلفونسو دیویس با یک ضربه سر خوب در دقیقه 2 توانست گل اول مسابقه را به سود کانادا به ثبت برساند.



19:30 - مصاف تیم‌های ملی کرواسی و کانادا از لحظاتی قبل در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه با قضاوت ماتیاس کابررا از اروگوئه آغاز شد.


19:13 - داور الکلاسیکو برای نبرد ایران-آمریکا. کمیته داوران فیفا، متئو لاهوز را به عنوان نبرد حساس تیم‌های ملی ایران و آمریکا معرفی کرد.



18:57 - درخشش زیاش و جایزه بهترین بازیکن زمین. حکیم زیاش وینگر تیم ملی مراکش که سازنده گل دوم تیمش در مسابقه امروز بود و همچنین یک گل زد که از سوی (VAR) مردود شد، به عنوان بهترین بازیکن دیدار تیم‌های ملی بلژیک و مراکش معرفی شد.



18:44 - کانادایی‌ها در سودای فرار از حذف زودهنگام. جان هردمن 11 بازیکن اولیه ترکیب تیمش را برای مصاف با تیم ملی کرواسی اعلام کرد.

 


18:31 - یاران مودریچ و اولین برد در جام جهانی؟ ترکیب تیم ملی کرواسی برای دیدار مقابل تیم ملی کانادا مشخص شد.



18:25 - دومین شگفتی روز هشتم با برد مراکش! تیم ملی مراکش موفق شد با ارائه یک نمایش تهاجمی و موفق توانست با 2 گل عبدالحمید صبیری و زکریا ابوخلال از سد تیم ملی بلژیک بگذرد تا بلژیکی‌ها صدر جدول گروه ششم را از دست بدهند.



18:22 - بازهم گل، بازهم تعویض طلایی از الرکراکی. در حالی‌که بلژیکی‌ها در تکاپو برای رسیدن به گل تساوی بودند، روی یک ضدحمله سرعتی حکیم زیاش در دقیقه (3+90) برای تیمش موقعیت گلزنی ساخت و ضربه دقیق زکریا ابوخلال باعث شد تا دومین گل به سود تیم ملی مراکش به ثبت برسد و دیگر مهره تعویضی مراکشی‌ها هم بتواند در نقش گلزن بدرخشد.



18:02 - سوپرگل مراکشی‌ها این‌بار پذیرفته شد. عبدالحمید صبیری ستاره تعویضی تیم ملی مراکش از روی یک ضربه ایستگاهی از سمت چپ دروازه تیم ملی بلژیک به شکلی تماشایی توانست دروازه این تیم را باز کند و مراکش را با یک گل در مسابقه امروز پیش بیندازد. البته که تیبو کورتوا هم روی گل دریافتی تیمش اشتباه فاحشی در جایگیری داشت تا شاگردان مارتینز از رقیب خود عقب بیفتند.


17:47 - بیرانوند دروازه‌بان ایران مقابل آمریکا؟ علیرضا بیرانوند دروازه‌بان شماره یک تیم ملی ایران در جلسه تمرینی امروز و در فاصله 2 روز تا انجام دیدار مقابل تیم ملی آمریکا، بدون گارد محافظ در تمرین تیم ملی شرکت کرد تا آمادگی خود را برای رویارویی با تیم ملی آمریکا نشان بدهد.


17:34 - جام جهانی برای کاپیتان عربستان به پایان رسید. سلمان الفرج که در دیدار اول تیمش مقابل آرژانتین دچار مصدومیت شد، بعد از بررسی‌های انجام شده مشخص شد که قادر به همراه عربستانی‌ها در دیدار مقابل تیم ملی مکزیک نخواهد بود و حتی در صورت عربستان به مرحله حذفی، او در این مرحله هم نمی‌تواند به کمک تیمش بیاید و همین مسئله باعث شده تا الفرج از رنار درخواست کند تا با خروج از اردوی تیم موافقت نماید. پیش از الفرج، یاسر الشهرانی دچار مصدومیت شدیدی شده بود و حضور در ادامه مسابقات جام جهانی را از دست داده بود!


17:25 - اتفاق عجیب در ترکیب تیم ملی مراکش! در حالی که نام یاسین بونو در ترکیب ثابت مراکش برای بازی مقابل بلژیک به چشم می‌خورد و او حتی به همراه تیم به زمین آمد و سرود هم خواند، ناگهان منیر المحمدی جای او را در دروازه تیم مراکش گرفت!



17:19 - بلژیک و مراکش هم با نتیجه تساوی به رختکن رفتند. نیمه نخست تقابل تیم‌های ملی بلژیک و مراکش با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید، آن‌هم در شرایطی که مراکشی در اواخر نیمه اول به گل رسیدند اما به دلیل آفساید این گل از سوی (VAR) رد شد تا 2 تیم با نتیجه تساوی کار خود را در نیمه اول به پایان برسانند.


17:16 - سوپرگل زیاش مردود شد. تیم ملی مراکش در دقیقه (1+45) توانست روی یک ضربه ایستگاهی و ضربه تماشایی حکیم زیاش و البته مهار ضعیف تیبو کورتوا به گل برسد. البته این گل بعد از بررسی توسط (VAR) به دلیل تاثیرگذاری اشرف حکیمی در منطقه آفساید از سوی داور مکزیکی مسابقه مردود اعلام شد تا مراکشی‌ها ناکام در خلق شگفتی در نیمه نخست باشند.



17:05 - مایوس و ناراحتم اما اسپانیا را می‌توانیم ببریم. هاجیمه موری‌یاسو سرمربی تیم ملی ژاپن بعد از شکست غیرمنتظره تیمش مقابل کاستاریکا درباره نتیجه مسابقه امروز و شرایط ژاپنی‌ها برای دیدار بعدی مقابل اسپانیا گفت: «نتوانستیم از موقعیت‌هایمان استفاده کنیم بلکه از حریف گل هم خوردیم. از اینکه از این فرصت برای پیروزی استفاده نکردیم واقعا مایوس و ناراحتم. ما آمادگی پیروزی مقابل اسپانیا را داریم. سعی می‌کنیم به آنها اجازه ندهیم که از نقاط قوت خود استفاده کنند و با استفاده حداکثری از توانایی های خود و با بیشترین آمادگی مقابل آنها صف آرایی خواهیم کرد».



16:59 - برد تاریخی کاستاریکایی‌ها با یک آمار منفی عجیب! پیروزی تیم ملی کاستاریکا در شرایطی با یک گل مقابل تیم ملی ژاپن به دست آمد که کاستاریکایی‌ها فقط 2 لمس توپ در محوطه جریمه حریف داشتند که این آمار کمترین میزان لمس توپ در محوطه جریمه حریف از سال 1966 است!



16:47 - زنده‌ایم و حالا می‌خواهیم رویاپردازی کنیم. لوئیس سوارز سرمربی تیم ملی کاستاریکا بعد از شگفتی‌سازی تیمش و کسب پیروزی مقابل تیم ملی ژاپن، درباره برتری به دست آمده توضیح داد: «مهم‌تر از هر چیزی توانایی‌های این بازیکنان بود که به آن ایمان داشتم. می‌دانستیم که به جای حرف زدن باید در زمین ثابت کنیم. می‌دانستم این تیم می‌تواند شکست برابر اسپانیا را فراموش کند و رو به جلو پیش برود. می‌دانستیم که هنوز نمرده‌ایم و حالا زنده‌تر از همیشه‌ایم و می‌خواهیم رویاپردازی کنیم. این را به همه دنیا نشان دادیم. این تیم به توانایی‌هایش اطمینان دارد و می‌داند قادر به انجام چه کارهای بزرگی است».



16:44 - مطمئنم که نیمار خیلی زود بر می‌گردد! تیته سرمربی تیم ملی برزیل در آستانه دیدار تیمش مقابل تیم ملی سوئیس با رد شایعات درباره غیبت نیمار تا پایان جام جهانی گفت: «همچنان معتقدم نیمار و دانیلو به ادامه بازی ها خواهند رسید و برای ما به میدان خواهند رفت. البته من پزشک نیستم و در مورد مسائل مربوط به مصدومیت نمی توانم اظهارنظر دقیق داشته باشم ولی ایمان دارم هر دو بازیکن به موقع ریکاوری خواهند کرد و در ادامه بازی ها در دسترس خواهند بود».



16:38 - تصویری جالب‌توجه از حضور تماشاگران بلژیک و مراکش در ورزشگاه الثمامه



16:30 - دیدار تیم‌های ملی بلژِیک و مراکش از لحظاتی قبل در ورزشگاه الثمامه با قضاوت سزار راموس از کشور مکزیک آغاز شد.


16:25 - ژاپنی‌ها ترک عادت نکردند. هواداران تیم ملی ژاپن بعد از شکست تیمش مقابل کاستاریکا در ورزشگاه احمد بن علی ایستادند و زباله‌های موجود در ورزشگاه را جمع‌آوری کردند.



16:17 - خداراشکر که شرمنده مردم نشدیم. مجید حسینی مدافع باتجربه تیم ملی فوتبال ایران بعد از برتری به دست آمده مقابل تیم ملی ولز در آستانه دیدار با تیم ملی آمریکا گفت: «در این جام بازی اول برعکس شد. باخت بدی داشتیم، ولی به قول بچه‌ها قرار بود جام از دیدار ولز برایمان شروع شود. بازی انگلیس را زود فراموش کردیم و برد مقابل ولز را هم فراموش  کردیم. حالا تمام فکر و ذکرمان دیدار آخر مقابل آمریکا است. آمریکا تیم پرستاره‌ای است و برابر انگلیس هم به نتیجه تساوی دست یافت. ولی بعضی ها فکر می‌کنند می‌توانیم به سادگی برنده این مسابقه باشیم».


16:13 - آلمان امشب ببازد هم حذف نمی‌شود! با برتری تیم ملی کاستاریکا، امید صعود تیم ملی آلمان به مرحله حذفی هم بیشتر شد و شاگردان هانسی فلیک در صورت ناکامی در مسابقه امشب مقابل اسپانیا و قبول دومین شکست پیاپی بازهم از گردونه رقابت‌ها کنار نرفته و معادلات صعود از گروه پنجم به روز پایانی کشیده شد. 


16:06تعظیم و عذرخواهی بازیکنان ژاپن از هواداران این تیم پس از شکست مقابل کاستاریکا



16:01 - جایزه ویژه برای ستاره شگفتی‌ساز کاستاریکایی‌ها. کیشر فولر که در مسابقه امروز تیم‌های ملی ژاپن و کاستاریکا موفق شد گل برتری کاستاریکا را به ثمر برساند به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب و معرفی شد و جایزه خود را در پایان مسابقه دریافت کرد.



15:59 - واکنش ایران به اقدام آمریکایی‌ها. در پی تغییر پرچم ایران در صفحات مجازی تیم ملی آمریکا، فدراسیون فوتبال ایران به فیفا شکایت کرد. فدراسیون فوتبال مدعی است طبق اساسنامه فیفا، توهین به نشانه‌های ملی و دینی از سوی یک تیم، باید با محرومیت از 10 بازی مواجه شود. 



15:51رکورد عجیب پرواز در هفته اول جام جهانی. فرودگاه بین المللی دوحه پیش از آغاز مسابقات جام جهانی خود را برای پروازهای زیاد آماده کرده بود. به دلیل کوچک بودن قطر بسیاری از مسافران شب ها به کشورهای مجاور مثل امارات و عربستان می روند. طبق اعلام گزارش شبکه قطری در هفته اول جام جهانی 2022 در دوحه 6856 پرواز انجام شده که در نوع خود بی نظیر است و بیشترین پرواز در جهان در یک هفته به شمار می آید.


15:47 - مدافع پرتغال، تازه‌ترین مصدوم جام جهانی! دنیلو پریرا مدافع تیم ملی پرتغال در تمرینات این تیم مصدوم شد و 2 دیدار باقی مانده از مرحله گروهی را از دست خواهد داد.



15:38 - یاران اشرف حکیمی دومین شگفتی روز هشتم را رقم می‌زنند؟ ترکیب تیم ملی مراکش برای دیدار با تیم ملی بلژیک اعلام شد.



15:32 - شیاطین سرخ صعودشان را امروز قطعی می‌کنند؟ روبرتو مارتنیز سرمربی تیم ملی بلژیک ترکیب اولیه تیمش را برای مصاف با تیم ملی مراکش معرفی کرد.



15:23 - برد کاستاریکا، اولین شگفتی روز هشتم! تیم ملی کاستاریکا توانست با گل کیشر فولر در دقایق پایانی به پیروزی برسد تا آن‌ها هم بتوانند به جمع تیم‌های 3 امتیازی جدول اضافه شوند و معادلات صعود از گروه پنجم جام جهانی بسیار پیچیده شود.



15:07 - کاستاریکا در آستانه شگفتی‌سازی. روی اشتباه فاحش خط دفاعی ژاپن، یلتسین تخدا توپ را به درون محوطه جریمه ژاپن فرستاد و کیشر فولر دروازه حریف را هدف قرار داد و در دقیقه 80 توانست گل برتری را به سود تیمش به ثمر برساند تا برخلاف جریان مسابقه، کاستاریکایی‌ها بتوانند از حریف خود پیش بیفتند. 


15:02 - ششمین تساوی جام 22 در راه است؟ مصاف تیم‌های ملی ژاپن و کاستاریکا برخلاف انتظارات جذاب نبوده و موقعیت جدی گلزنی روی دروازه 2 تیم ایجاد نشده تا نبرد آن‌ها تا دقیقه 75 بدون گل مساوی در جریان باشد.


14:30 - سون آماده است تا مقابل غنا بدرخشد. پائولو بنتو سرمربی تیم ملی کره جنوبی در نشست خبری پیش از دیدار مقابل تیم ملی غنا درباره آخرین وضعیت تیمش گفت: «به توانایی‌های خود باور داریم و چرا باید نگران باشم. کاملا طبیعی است که در اولین بازی با برخی مسائل روبرو شدیم. حتی مصدومیت‌هایی وجود داشت. سون هیونگ مین با محافظ صورت بازی کرد. بازی دوم فرق می‌کند و او کاملا آماده است تا در دیدار برابر غنا ۹۰ دقیقه بازی کند. هر چند تیم غنا قوی است. خط حمله خوبی دارد اما ما بازیکنانی داریم که در اروپا بازی می‌کنند و می‌توانیم در زمین عالی بازی کنیم. همه چیز را فردا در زمین به شما نشان می‌دهیم».



14:22 - رکورد منفی عجیب در تقابل آرژانتین-مکزیک. در دیدار آرژانتین و مکزیک، تنها 9 شوت از جانب دو تیم به سمت دروازه‌ها روانه شد. این کمترین تعداد شوت در یک دیدار جام جهانی از سال 1966 (زمان جمع‌آوری داده‌ها) بوده است!



14:16 - نبرد تیم‌های ملی ژاپن و کاستاریکا در نیمه نخست بدون خلق موقعیت جدی روی دروازه 2 تیم با تساوی بدون گل به پایان رسید.


14:07 - می‌خواهیم شگفتی‌سازی کنیم. آتو آدو سرمربی تیم ملی غنا در آستانه دیدار فردای تیمش مقابل تیم ملی کره جنوبی گفت: «به نظرم همه تیم‌ها در این گروه همسطح هستند و ما می‌توانیم شگفتی‌سازی کنیم. ما خیلی سازماندهی شده بازی می‌کنیم و سریع هستیم و در دیدار برابر پرتغال هم خیلی سریع بودیم. کره‌ای‌ها سریع بازی می‌کنند و ما هم باید فراتر از آنها بازی کنیم».



13:51 - امباپه خیلی زود از آنری گذشت! کیلیان امباپه با تنها 2 حضور در جام جهانی رکورد گلزنی آنریبا 4 حضور در جام جهانی را شکست.



13:39دست‌نوشته جالب‌توجه هوادار ژاپنی خطاب به همسرش. یکی از هواداران تیم ملی ژاپن که در ورزشگاه احمد بن علی برای تماشای دیدار تیم ملی کشورش مقابل تیم ملی کاستاریکا حضور پیدا کرده، دست‌نوشته‌ای را خطاب به همسرش در مقابل خود گرفته است. او در این دست‌نوشته خطاب به همسرش گفته: «همسر عزیزم مرسی برای تعطیلات میشه یکم دیگه بیشتر بمونم لطفا؟ خیلی دوست دارم».



13:30 - مصاف تیم‌های ملی ژاپن و کاستاریکا از لحظاتی قبل با قضاوت مایکل الیور در ورزشگاه احمد بن علی آغاز شد.


13:07 - وضعیت گروه پنجم جام جهانی 2022 قطر پیش از آغاز مسابقات دور دوم



13:03 - نمایی از رختکن تیم‌های ملی ژاپن و کاستاریکا پیش از آغاز مسابقه 2 تیم



12:59 - طلسم قهرمانی بالاخره باطل شد. با پیروزی فرانسه مقابل دانمارک، طلسم عدم صعود تیم قهرمان دوره گذشته به مراحل حذفی که از سال 2006 تا 2018 ادامه داشت، باطل شد. پیش از این ایتالیا (قهرمان سال 2006)، اسپانیا (قهرمان سال 2010)، آلمان (قهرمان 2014) در مرحله گروهی دور بعدی جام‌های جهانی، حذف شده بودند.



12:52 - بعد از بیش از 650 گل زده، این گل طعم دیگری داشت! پس از فتح بوندس‌لیگا و لیگ قهرمانان، گلزنی در جام جهانی برای لوا طعم دیگری داشت تا با این کل، شمار گل‌های ملی لوا به عدد 77 برسد و برابر با پله، در رده دهم برترین گلزنان بازی‌های ملی قرار بگیرد.



12:46 - 3 گل پشت محوطه در 24 مسابقه. بعد از انجام نیمی از مسابقات مرحله گروهی جام جهانی 2022 (48/24)، 57 گل در رقابت‌ها به ثمر رسیده ‌که تنها 3 گل، ضربات پشت محوطه جریمه بوده‌اند: روزبه چشمی (جمعه، مقابل ولز)، کودی گاکپو (جمعه، مقابل اکوادور) و لیونل مسی (شنبه، مقابل مکزیک)



12:43 - نمایی از حضور تماشاگران تیم‌های ملی ژاپن و کاستاریکا در ورزشگاه احمد بن علی



12:37 - یاران ناواس به دنبال جبران باخت 7 گله. 11 بازیکن ترکیب اصلی تیم ملی کاستاریکا برای دیدار مقابل تیم ملی ژاپن مشخص شد.



12:32 - ژاپن در گروه مرگ به دنبال صدرنشینی! ترکیب اولیه تیم ملی ژاپن برای مصاف با تیم ملی کاستاریکا اعلام شد.



12:30 - برنامه روز هشتم جام جهانی 2022 قطر


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری