football360 logo

رکوردهای ایران در جام‌جهانی ۲۰۲۲؛ تاریخ‌سازی مقابل ولز و انگلیس

10 آذر 1401 ساعت 14:4750 نظر
جام‌جهانی ۲۰۲۲ با تعداد زیادی رکوردهای مثبت و منفی برای تیم ملی به پایان رسید.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، تیم ملی در جام‌جهانی ۲۰۲۲ هم ترک عادت نکرد و مانند ۵ تجربه قبلی پس از ۳ بازی در دور گروهی از گردونه مسابقات حذف شد. در این تورنمنت تیم ملی نتایج تاریخی کسب کرد و بازیکنانی حدنصاب‌های جدیدی به نام خود در این مسابقات به ثبت رساندند.

بدترین باخت و بهترین برد تاریخ در ۲۰۲۲

تیم ملی در جام‌جهانی ۲۰۲۲، بدترین آغاز ممکن را داشت و با نتیجه غیرقابل باور ۶-۲ مغلوب انگلیس شد. این سنگین‌ترین شکست تاریخ تیم ملی در جام‌جهانی محسوب می‌شود. ایران پیش از این ۲ بار در این مسابقات باخت با اختلاف ۳ گل را تجربه کرد و در جام‌جهانی ۱۹۷۸ با نتیجه ۴ بر یک از پرو و ۳ بر صفر از هلند شکست خورده بود.

پس از باخت مقابل انگلیس، تیم ملی برابر ولز قرار گرفت و در دقایق پایانی با ۲ گل به پیروزی رسید. این برد سومین پیروزی تاریخ تیم ملی در جام‌جهانی محسوب می‌شود و در ۲ برد قبلی تیم ملی با اختلاف یک گل، آمریکا و مراکش را مغلوب کرده بود و این پیروزی قاطع‌ترین برد ایران در ادوار جام‌جهانی به شمار می‌آید.

رکوردهای پر تعداد طارمی

مهدی طارمی در جریان شکست سنگین ایران مقابل انگلیس ۲ گل زد. این بازیکن با این ۲ گل بهترین گلزن ایران در تاریخ جام‌جهانی لقب گرفت و اولین بازیکن ایرانی شد که در این جام دبل کرده است. گل دوم طارمی در دقیقه ۱۰۳ به ثمر رسید که دیرترین گل تاریخ تیم ملی و همچنین دیرترین گل تمام ادوار جام‌جهانی شد.

درخشش طارمی در بازی با ولز هم ادامه داشت و این بازیکن پاس گل دوم را به رامین رضاییان داد تا با اثرگذاری روی ۳ گل رکورددار ایران در تاریخ جام‌جهانی شود. پیش از این مهدی مهدوی‌کیا با یک گل و یک پاس گل رکورددار بود.

احسان در صدر با تجربه‌ترین‌ها

احسان حاج‌صفی به همراه کریم انصاری‌فرد و علیرضا جهانبخش نام خود را در کنار مسعود شجاعی قرار داد و با ۳ دوره حضور در این مسابقات رکورددار شد. حاج‌صفی که از نظر تعداد بازی در رده چهارم بیشترین تعداد بازی در تاریخ تیم ملی جای دارد با ۹ بازی رکورددار بیشترین بازی در جام‌جهانی است. حاج‌صفی ۶۹۳ دقیقه در جام‌جهانی بازی کرده و رکورددار بیشترین دقایق بازی در تاریخ جام‌جهانی برای ایران است. مرتضی پورعلی‌گنجی هم با بازی در ۵۴۰ دقیقه در کنار مهدوی کیا و آندو تیموریان در رده دوم بیشترین دقایق بازی در جام‌جهانی قرار گرفت. پورعلی گنجی اولین بازیکن ایران در تاریخ جام‌جهانی است که موفق به کسب پنالتی شده است.

احسان کاپیتان اول تیم ملی در جام‌جهانی بود و در هر ۳ بازی به عنوان کاپیتان به میدان آمد این بازیکن در دوره قبل هم ۲ بازی کاپیتان بود تا حاج‌صفی ۲ رکورد را به نام خود کرد. این بازیکن اولین بازیکنی است که در ۲ دوره جام‌جهانی کاپیتان بوده و با ۵ کاپیتانی رکورددار بیشترین کاپیتانی در جام‌جهانی است. پیش از این علی پروین و جوادنکونام با ۳ کاپیتانی این عنوان را در اختیار داشت. 


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری