football360 logo

تکنولوژی حرف آخر را می‌زند؛ 1.88 میلیمتر باعث حذف آلمان شد!

11 آذر 1401 ساعت 18:1068 نظر
بررسی‌های متعدد از پنجشنبه شب گذشته تا کنون، حکم به صحیح بودن گل ژاپن برابر اسپانیا داده است!

به گزارش فوتبال 360، گل جنجالی ژاپن به اسپانیا به نظر می‌رسد هم پای سایر صحنه‌های جنجالی از جمله ضربه فرانک لمپارد در جام جهانی 2010 برابر آلمان، در تاریخ جام جهانی ثبت شود. از پنجشنبه شب گذشته بررسی رد شدن یا نشدن توپ از خط عرضی نقل محافل فوتبالی در نقاط مختلف دنیا بوده است و همچنان بسیاری اعتقاد دارند آن گل باید مردود اعلام می‌شد. همین مساله باعث شد شبکه‌های مختلف ورزشی از جمله Bein Sport برای واضح‌تر شدن موضوع دست به دامن تکنولوژی شوند.



پخش تصویر اصلی از زوایای مختلف کارساز نبود و در نتیجه تصویر سه بُعدی و بازسازی شده توسط Bein نشان می‌دهد کم‌تر از 2 میلیمتر از حجم توپ همچنان روی خط عرضی باقی مانده و از آن رد نشده بود! حساب و کتابی که صد البته برای هواداران فوتبال آشنا و ملموس نیست زیرا صدها توپ با چنین شرایطی در نهایت بدون هیچ شک و شبهه‌ای ضربه دروازه اعلام شده و هرگز بحثی بر سر آن رخ نمی‌داد؛ موضوعی که البته شاید با قدرتمندتر شدن VAR از این به بعد برای هواداران فوتبال تبدیل به عادت شود.
در برخی از تصاویر دیگری که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، ادعای Bein Sport تقریبا تایید شده و به نظر می‌رسد 1.88 میلیمتر از حجم توپ همچنان از خط رده نشده و در زمین بوده است! البته پی بردن به این نکته تنها با مراجعه به تصاویر هوایی و رایانه‌ای ممکن است و تشخیص آن با چشم غیر مسلح امکان‌پذیر نیست. قضاوت نهایی در مورد گل دوم ژاپن با شما!

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری