football360 logo

پایان روز نوزدهم جام جهانی؛ از شگفتی‌سازی مراکش و صعود فرانسه تا حذف پرتغال و انگلیس!

19 آذر 1401 ساعت 17:307 نظر
تیم‌های ملی مراکش و فرانسه موفق شدند به جمع 4 تیم برتر جام جهانی 2022 صعود کنند.

به گزارش فوتبال 360، روز گذشته 2 مسابقه از مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی 2022 قطر برگزار شد تا تکلیف اولین مسابقه مرحله نیمه‌نهایی مشخص شود. در بازی نخست، تیم ملی برزیل به عنوان پرافتخارترین تیم جام ناکام در کسب موفقیت مقابل تیم ملی کرواسی بود و در یک بازی نزدیک، 2 تیم در طول 120 دقیقه به تساوی رضایت دادند و در ضربات پنالتی کرواسی موفق شد به مرحله نیمه‌نهایی صعود کند و با شگفتی‌سازی، برزیل را از گردونه رقابت‌ها حذف کرد.

تیم‌های ملی هلند و آرژانتین برگزارکننده دومین مسابقه مرحله یک‌چهارم نهایی بودند، مسابقه‌ای هیجان‌انگیز و فوق‌العاده که تا دقیقه 80 با برتری 2 گله آرژانتین همراه بود اما هلندی‌ها توانستند پیش از سوت پایان مسابقه بازی را به تساوی کشانده و به وقت‌های اضافی ببرند اما نتیجه بازی در 30 دقیقه اضافی تغییری نکرد تا آرژانتینی‌ها در ضربات پنالتی موفق شوند به پیروزی برسند و راهی مرحله نیمه‌نهایی شوند تا اولین مسابقه، میان تیم‌های ملی کرواسی و آرژانتین برگزار شود.

در روز نوزدهم جام جهانی 2022 باید 2 بازی پایانی مرحله یک‌چهارم نهایی برگزار می‌شد. از ساعت 18:30 تیم ملی مراکش به عنوان یکی از شگفتی‌سازان جام 22 برابر تیم ملی پرتغال قرار گرفت که صعود مقتدرانه‌ای به جمع 8 تیم برتر جام داشت. شاگردان فرناندو سانتوس در نیمه اول نمایش مالکانه‌ای از خود به اجرا گذاشتند اما روی یک اشتباه خط دفاعی، دروازه پرتغال باز شد و یوسف النصیری در واپسین دقایق نیمه نخست موفق شد گل برتری مراکش را به ثمر برساند تا مراکشی‌ها یک گام بلند به سوی شگفتی تازه بردارند.

سانتوس با تغییرات تهاجمی در نیمه دوم به ویژه میدان دادن به کریستیانو رونالدو امیدوار بود بتواند نتیجه بازی را تغییر بدهد اما پرتغالی‌ها با وجود مالکیت بر توپ و میدان و خلق موقعیت‌های گلزنی، نتوانستند دروازه مراکش را فرو بریزند و درخشش یاسین بونو باعث شد تا حملات سلسائوی فوتبال اروپا بی‌ثمر باشد و به سرانجام نرسد تا با خلق یک شگفتی تازه، تیم ملی مراکش بتواند به اولین تیم تاریخ قاره آفریقا به مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی صعود کند و ماجراجویی پرتغالی‌ها در قطر به پایان برسد تا حسرت کریستیانو رونالدو در رسیدن به جام قهرمانی در جام جهانی باقی بماند!

بعد از صعود مراکش، شاگردان الرکراکی باید منتظر برگزاری آخرین مسابقه مرحله یک‌چهارم نهایی می‌ماندند تا مشخص شود که در مرحله نیمه‌نهایی باید در مقابل کدام تیم به میدان بروند. تیم‌های ملی انگلیس و فرانسه از ساعت 22:30 برگزارکننده آخرین مسابقه از مرحلهمرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی 2022 قطر بودند.

2 تیم در نیمه نخست مسابقه امشب نمایش پایاپایی داشتند اما شوت تماشایی و غافلگیرکننده اورلین شوامنی باعث شد تا تیم ملی فرانسه در نیمه نخست برنده به رختکن برود. البته که چند موقعیت خوب گلزنی هم در نیمه نخست نصیب بازیکنان تیم ملی انگلیس شد که درخشش هوگو لوریس باعث شد تا دروازه فرانسوی‌ها فرو نریزد.

در نیمه دوم شاگردان گرت ساوت‌گیت به حملات خود ادامه دادند تا اینکه هری کین از روی نقطه پنالتی موفق شد گل تساوی را وارد دروازه لوریس کند. بعد از به تساوی کشیده شدن بازی، مجدداً بازیکنان فرانسه در تلاش برای رسیدن به گل برتری بودند که الیویه ژیرو موفق شد گل دوم را به سود شاگردان دشان به ثمر برساند، نکته جالب‌توجه اینکه هر 2 گل فرانسه روی پاس آنتوان گریزمان به ثبت رسید.

بازیکنان تیم ملی انگلیس در 10 دقیقه پایانی برای رسیدن دوباره به گل تساوی یکپارچه حمله شدند و حتی مجدداً ضربه پنالتی هم به دست آوردند اما هری کین ناکام در فروپاشی دوباره دروازه فرانسه بود و ضربه پنالتی به دست آمده را از دست داد تا شاگردان ساوت‌گیت در حسرت گل تساوی بمانند. بعد از ناکامی کین در گلزنی دوباره، حملات انگلیسی‌ها روی دروازه هوگو لوریس ادامه پیدا کرد اما حملات آن‌ها فرجامی نداشت تا در نهایت با نتیجه 2 بر یک تیم ملی فرانسه بتواند به مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی صعود کند و انگلیس هم از گردونه رقابت‌ها کنار برود.

برای دنبال کردن تمامی اتفاقات، اخبار و حواشی روز نوزدهم جام جهانی 2022 قطر می‌توانید در ادامه پوشش لحظه‌به‌لحظه ما در مجموعه فوتبال 360 را مطالعه کنید.


00:55 - بعد از اتمام رقابت‌های مرحله یک‌چهارم نهایی، مسابقات با وقفه‌ای 2 روزه مواجه خواهد شد و دیدارهای مرحله نیمه‌نهایی از روز سه‌شنبه آغاز می‌شود که در اولین روز از مرحله نیمه‌نهایی، تیم‌های ملی آرژانتین و کرواسی مقابل هم قرار می‌گیرند:

*سه‌شنبه 22 آذرماه

آرژانتین - کرواسی (ساعت 22:30)


00:50 - ظرفیت ورزشگاه البیت برای بازی بزرگ جام تکمیل شد! مصاف تیم‌های ملی انگلیس و فرانسه در حضور 68895 تماشاگر برگزار شد تا تمامی صندلی‌های این ورزشگاه برای مسابقه حساس امشب تکمیل شده باشد.



00:48 - طرحی زیبا از 4 تیم حاضر در مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی 2022



00:43 - جامی که بازهم به خانه بازنگشت. بازیکنان تیم ملی انگلیس با چهره‌های مغموم و البته چشمانی اشکبار بعد از اتمام دیدار با تیم ملی فرانسه از میدان مسابقه خارج شدند.



00:40 - ژیرو گل صعود را زد و جایزه گرفت. الیویه ژیرو مهاجم بلندقامت تیم ملی فرانسه بعد از به ثمر رساندن گل برتری تیمش در دیدار با تیم ملی انگلیس به عنوان بهترین بازیکن نبرد تیم‌های ملی انگلیس و فرانسه معرفی شد.



00:36کمی متفاوت‌تر از آنچه فکرش را می‌کردیم؛ نمودار مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر



00:30 - فرانسه حریف مراکش در نیمه‌نهایی شد. تیم ملی فرانسه در شب گلزنی اورلین شوامنی و الیویه ژیرو موفق شد با نتیجه 2 بر یک از سد تیم ملی انگلیس بگذرد و به عنوان آخرین تیم به جمع 4 تیم برتر جام جهانی 2022 قطر صعود کند تا شاگردان دشان در مرحله نیمه‌نهایی برابر تیم ملی مراکش قرار گیرند.



00:18 - ژست جالب کیلیان امباپه بعد از آنکه هری کین نتوانست ضربه پنالتی خود را به گل تبدیل کند!




00:13 - ضربه ناامیدکننده کین علیه بازگشت انگلیس! هری کین پشت ضربه پنالتی به دست آمده برای تیمش ایستاد و امیدوار بود در دقیقه 84 بتواند مجدداً گل تساوی را به سود انگلیس به ثمر برساند اما ضربه کین به سمت آسمان بود و جایی در چارچوب دروازه فرانسه نداشت تا بازی همچنان 2 بر یک به سود تیم ملی فرانسه باقی بماند.



00:10 - (VAR) به کمک انگلیس آمد. در دقیقه 80 تقابل تیم‌های ملی انگلیس و فرانسه، میسون مونت بعد از برخورد با تئو هرناندز در محوطه جریمه فرانسه سرنگون شد که در ابتدا داور برزیلی اعتقادی به پنالتی نداشت اما در ادامه ویلتون سامپایو بعد از بررسی صحنه به کمک (VAR) تصمیم خود را تغییر داد و بازهم یک ضربه پنالتی به سود انگلیس در مسابقه امشب اعلام کرد تا شاگردان ساوت‌گیت در آستانه رسیدن دوباره به گل تساوی قرار گیرند.



00:07 - بازهم گریزمان ساخت تا فرانسه دوباره پیش بیفتد! ارسال دقیق آنتونی گریزمان در دقیقه 78 برای الیویه ژیرو با ضربه سر مهاجم بلندقامت تیم ملی فرانسه همراه شد تا گل دوم فرانسوی‌ها توسط ژیرو به ثبت برسد و شاگردان دشان مجدداً در مسابقه امشب به گل پیروزی دست پیدا کنند.



00:03 - این‌بار خبری از ضربه پنالتی نبود. جودی بلینگهام در دقیقه 74 بعد از برخورد با دایوت اوپامکانو در محوطه جریمه فرانسه سرنگون شد اما برخلاف نظر بازیکنان تیم ملی انگلیس، سامپایو اعتقادی به پنالتی نداشت.


23:50 - گلی که کین را به رکورد رونی رساند! ستاره گلزن تیم ملی انگلیس موفق شد با باز کردن دروازه تیم ملی فرانسه از روی نقطه پنالتی شمار گل‌های ملی خود را به عدد 53 برساند ت در کنار وین رونی، مشترکاً به عنوان بهترین گلزن تاریخ فوتبال ملی انگلیس دست پیدا کند.

برترین گلزنان تاریخ تیم ملی انگلیس:

هری کین: ۵۳ گل (۸۰ بازی)

وین رونی: ۵۳ گل (۱۲۰ بازی)



23:43 - کین بازی را به تساوی کشاند. هری کین کاپیتان باتجربه تیم ملی انگلیس در دقیقه 54 موفق شد از روی نقطه پنالتی خلاف جهت حرکت هوگو لوریس گل مساوی را وارد دروازه فرانسه کند تا شاگردان ساوت‌گیت به ادامه مسابقه امیدوار شوند.



23:41 - بالاخره سه‌شیرها صاحب ضربه پنالتی شدند. بی‌احتیاطی اورلین شوامنی باعث شد تا با خطای او، باکایو ساکا در محوطه جریمه انگلیس در در دقیقه 52 سرنگون شود و ویلتون سامپایو داور برزیلی مسابقه نقطه پنالتی را به سود انگلیس نشان داد.



23:36 - گریزمان از رکورد 2 اسطوره عبور کرد. آنتوان گریزمان در نیمه نخست تقابل با تیم ملی انگلیس، سازنده گل برتری تیمش بود که با این پاس‌گل موفق شد شمار پاس‌گل‌های خود را در تیم ملی فرانسه به عدد 27 برساند و از تیری آنری و زین‌الدین زیدان عبور کند.



23:28 - رونالدو حق خداحافظی ندارد! فدراسیون فوتبال پرتغال اعلام کرد اجازه خداحافظی کریستیانو رونالدو از تیم ملی را نخواهیم داد و او همچنان کاپیتان تیم ملی ما خواهد ماند.





23:20 - فرانسه یک نیمه با صعود به جمع 4 تیم برتر فاصله دارد. تیم ملی فرانسه با گلزنی اورلین شوامنی موفق شد در نیمه نخست دیدر با تیم ملی انگلیس برنده به رختکن برود.


23:10 - لوریس از رکورد تورام عبور کرد. پس از رکورد‌شکنی ژیرو و کسب عنوان بهترین گلزن تاریخ فرانسه، هوگو لوریس با عبور از تورام، رکورددار بیشترین تعداد بازی ملی برای خروس‌ها شد.

بیشترین بازی ملی برای تیم ملی فرانسه:

  1. هوگو لوریس - ۱۴۳
  2. لیلیان تورام - ۱۴۲
  3. تیری آنری - ۱۲۳
  4. اولیویه ژیرو - ۱۱۸



23:06 - رکورد پیکفورد به 300 دقیقه نرسید. پس از ۳ کلین‌شیت و ۲۸۷ دقیقه، سرانجام دروازه جردن پیکفورد و انگلیس توسط اورلین شوامنی باز شد. آخرین گلی که انگلیس در جام جهانی ۲۰۲۲ دریافت کرده بود، گل دقیقه ۱۴+۹۰ مهدی طارمی در بازی اول مقابل ایران بود‌.



23:01 - قاتل تیم‌های اروپایی در نیمه‌نهایی؛ صعود به نیمه‌نهایی تنها با یک گل خورده، آن هم گل به خودی

✅کرواسی

✅بلژیک

✅اسپانیا

✅پرتغال

🔜 انگلیس یا فرانسه؟



22:55 - تصمیم جنجالی (VAR) علیه سه‌شیرها. هری کین در دقیقه 25 در درون محوطه جریمه تیم ملی فرانسه بعد از برخورد با دایوت اوپامکانو سرنگون شد اما داور برزیلی مسابقه اعلام پنالتی نکرد و تصمیم او از سوی (VAR) هم مورد تایید قرار گرفت!



22:46 - سوپرگل شوامنی فرانسه را پیش انداخت. کار تیمی بازیکنان فرانسه با پاس آنتوان گریزمان به اورلین شوامنی همراه شد و ستاره جوان رئال مادرید موفق شد در دقیقه 17 با یک شوت دیدنی و ناگهانی دروازه انگلیس را باز کند تا شاگردان دشان با یک گل در مسابقه امشب از حریف خود پیش بیفتند.



22:37 - تصویری از برخورد گرم گرت ساوت‌گیت و دیدیه دشان پیش از آغاز تقابل تیم‌های ملی انگلیس و فرانسه



22:34 - بکام امیدوار به صعود انگلیس. دیوید بکام اسطوره فوتبال انگلیس و سفیر جام جهانی 2022 قطر در ورزشگاه البیت حضور دارد و از نزدیک مصاف تیم‌های ملی انگلیس و فرانسه را تماشا می‌کند.



22:30 - دیدار تیم‌های انگلیس و فرانسه با قضاوت ویلتون سامپایو از لحظاتی پیش در ورزشگاه البیت آغاز شد.


22:21 - مراکش در مسیر ایتالیا قدم بر می‌دارد؟ از آغاز جام جهانی و در ۴۸۰ دقیقه بازی، هیچ بازیکنی از تیم رقیب موفق به گشودن دروازه مراکش نشده است. آخرین تیمی که با دریافت یک گل به مرحله نیمه نهایی جام جهانی رسیده بود، در نهایت قهرمان شد! (ایتالیا، ۲۰۰۶)



22:13 - می‌خواهیم قهرمان جهان شویم! ولید الرکراکی سرمربی تیم ملی مراکش بعد از تاریخ‌سازی تیمش در جام جهانی گفت: «ما بازیکنان بزرگی مثل زیاش و حکیمی را در اختیار داریم و فقط باید به توانایی‌هایمان ایمان داشته باشیم و تا آخر تمرکز کنیم. ایرادی ندارد که رویای قهرمانی را در سر داشته باشیم. ما باید رویاپردازی کنیم، بجنگیم و جدی کار کنیم».


22:07جای خالی کاپ جام جهانی در تالار افتخارات کریستیانو رونالدو



22:00 - پایان کار استادیوم الثمامه در جام جهانی با رکوردشکنی و شگفتی. دیدار تیم‌های ملی مراکش و پرتغال که با برتری و ادامه شگفتی‌سازی مراکش همراه بود، پایان کار استادیوم الثمامه در میزبانی از دیدارهای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بود. نام استادیوم‌ الثمامه در هشتمین و آخرین بازی خود در بیست‌ودومین جام جهانی با برد تاریخی تیم ملی مراکش گره خورد و برای همیشه در اذهان طرفداران فوتبال آفریقا ثبت شد.


21:54 - می‌خواهیم تا آخر رقابت‌ها در جام بمانیم. یاسین بونو ستاره مراکشی‌ها در جام 22، در نشست خبری بعد از دیدار با تیم ملی پرتغال توضیح داد: «از این دستاورد خوشحالم و آن را به مردم مراکش، خانواده‌ و مربی‌ام ولید رکراکی تقدیم می‌کنم که به من این فرصت را داد تا در جام جهانی شرکت کنم. ما این ذهنیت را داریم که تا آخر رقابت کنیم و بجنگیم. به نیمه نهایی رسیدیم و همه چیز در اختیار ماست».


21:51 - حضورمان در این مرحله مثل یک رویاست. سفیان امرابط هافبک باتجربه تیم ملی مراکش بعد از تاریخ‌سازی تیمش در جام جهانی 2022 گفت: «واقعا باورنکردنی است. من بسیار افتخار می‌کنم. حضور ما در نیمه نهایی جام جهانی مانند یک رویا است. ما مستحق این هستیم؛ ما هزار درصد توان‌مان را گذاشتیم و برای کشور و مردم‌مان جنگیدیم و با جان و دل بازی کردیم. باورکردنی نیست. ما بازیکنان مصدومی هم داریم و بنابراین این تیم و کادرفنی، شایسته احترام هستند».


21:48 - پوستر فیفا در واکنش به صعود تیم ملی مراکش به جمع 4 تیم برتر جام جهانی 2022 قطر



21:46 - مقایسه عملکرد کیلیان امباپه و مارکوس رشفورد در جام جهانی 2022



21:39 برونو فرناندز و ادامه انتقاد شدید پرتغالی‌ها از داوری. هافبک باتجربه تیم ملی پرتغال با گلایه از عملکرد فاکوندو تیو گفت: «نمی‌دانم قرار است جام را به آرژانتین بدهند یا نه. مهم نیست. بگذارید حرفم را بزنم. خیلی عجیب است که داور مسابقه‌ ما را از کشوری انتخاب کردند که هنوز در جام است. مشخص بود که کار را برایمان سخت کردند. قابل‌قبول نیست که در جام جهانی داور آرژانتینی داریم اما داور پرتغالی نه».



21:33 - تصویر برگزیده حساب توییتری جام جهانی از شادی برد امشب بازیکن تیم مراکش همراه با مادرش



21:28 - اعتماد دوباره ساوت‌گیت به فودن. گرت ساوت‌گیت ترکیب اولیه تیمش را برای مصاف با تیم ملی فرانسه چینش کرد.



21:25 - دشان ستارگان تیمش را به خط کرد. ترکیب تیم ملی فرانسه برای دیدار با تیم ملی انگلیس اعلام شد.



21:21 - تصویری از شادمانی بازیکنان تیم ملی مراکش بعد از تاریخ‌سازی



21:16 - نمی‌دانم می‌مانم یا اخراج می‌شوم! فرناندو سانتوس سرمربی تیم ملی پرتغال بعد از ناکامی سلسائو در رسیدن به جمع 4 تیم برتر جام جهانی گفت: «فردا به لیسبون پرواز خواهم کرد و مثل همیشه با رئیس فدراسیون درباره آینده خود صحبت خواهیم کرد».



21:12 - حمله تند په‌په به عملکرد داور آرژانتینی. په‌په مدافع تیم ملی پرتغال بعد از حذف تیمش از جام جهانی 2022 قطر با اعتراض نسبت به عملکرد فاکوندو تیو گفت: «بعد از حرف‌های دیروز مسی و آرژانتینی‌ها، قابل‌قبول نبود که یک داور آرژانتینی بازی ما را قضاوت کرد. نمی‌گویم این‌ها لزوما به هم ربط دارند اما در نیمه دوم اصلا بازی نکردیم. دروازه‌بان حریف دائم بازی را متوقف می‌کرد و فقط هشت دقیقه وقت تلف‌شده گرفته شد. بعد از چیزی که امروز دیدم، حالا می‌توانند جام را تحویل آرژانتین دهند. آخرین بازی من و رونالدو برای پرتغال؟ الان وقت این حرف‌ها نیست! ناراحت هستیم».



21:09 - بونو جایزه خود را به ستاره گلزن تیمش تقدیم کرد. یاسین بونو دروازه‌بان تیم ملی مراکش بعد از دریافت جایزه بهترین بازیکن زمین، آن را به یوسف النصیری ستاره گلزن مراکش که امشب توانست تیمش را با گلزنی خود به جمع 4 تیم برساند، اهدا کرد.



21:04 - نمایی از رختکن تیم ملی فرانسه در آستانه دیدار حساس با تیم ملی انگلیس



21:01 - بیش از 44 هزار نفر بیننده تاریخ‌سازی مراکشی‌ها در ورزشگاه الثمامه. تیم ملی مراکش در حضور 44198 تماشاگر در ورزشگاه الثمامه توانست از سد تیم ملی پرتغال بگذرد و به جمع 4 تیم برتر جام جهانی 2022 صعود کند.



20:55 - بونو بازهم درخشید و جایزه گرفت. یاسین بونو دروازه‌بان تیم ملی مراکش بعد از درخشش در دیدار مقابل تیم ملی پرتغال به عنوان بهترین بازیکن معرفی شد.



20:48 - الرکراکی دوباره روی آسمان‌ها. ولید الرکراکی سرمربی تیم ملی مراکش بعد از صعود تاریخی به مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی، روی دست شاگردانش به آسمان پرتاب شد.



20:40 - طرح زیبای بلیچر ریپورت از پیروزی بزرگ مراکش. شاگردان ولید الرکراکی در رویای کسب قهرمانی جام جهانی بودند اما حالا رسیدن به این افتخار در دسترس آن‌هاست!



20:35 - شاگردان الرکراکی تاریخ را نوشتند. تیم ملی مراکش به اولین تیم تاریخ قاره آفریقا تبدیل شد که فرصت حضور در بین 4 تیم برتر جام جهانی را به دست می‌آورد.



20:32 - تصویری کم‌تر دیده شده از فوق‌ستاره پرتغالی. اشک‌های کریستیانو رونالدو بعد از حذف تیم ملی پرتغال از گردونه رقابت‌های جام جهانی 2022



20:26خورشید جام، از مغرب طلوع کرد؛ اولین آفریقایی در نیمه نهایی. تیم ملی مراکش با تک گل یوسف النصیری موفق شد تیم ملی پرتغال را از گردونه رقابت‌ها کنار بزند و به مرحله نیمه‌نهایی صعود کند.



20:20 - مراکش 10 نفره شد. ولید شدیره مهاجم تیم ملی مراکش در اوقات تلف شده 2 بار از داور مسابقه اخطار گرفت تا مهاجم تعویضی مراکشی‌ها با دریافت کارت قرمز در دقیقه (3+90) از میدان مسابقه اخراج شود.


20:01 - ستاره گلزن مراکشی‌ها هم تاریخ‌ساز شد. یوسف النصیری با ۳ گل، به برترین گلزن تاریخ مراکش در جام‌های جهانی تبدیل شد.



19:49 - تاریخ‌سازی کریستیانو رونالدو. فوق‌ستاره تیم ملی پرتغال با حضور در دیدار مقابل تیم ملی مراکش، شمار بازی‌‎های ملی خود را به عدد 196 رساند تا از این حیث، رکورددار بیشترین بازی ملی در بین تمامی فوتبالیست‌های مرد در سراسر جهان باشد!



19:38 - پایان چشم‌انتظاری رونالدو برای ورود به میدان مسابقه. در دقیقه 51 با تصمیم فرناندو سانتوس، کریستیانو رونالدو و ژائو کانسلو به جای رافائل گوئررو و روبن نوس وارد ترکیب تیم ملی پرتغال شدند.



19:29 - رکورد فوق‌العاده مراکشی‌ها حفظ می‌شود؟ عملکرد مراکش از آغاز سال ۲۰۲۲، در مسابقاتی که گل اول را به ثمر رسانده است: (۱۱ بازی، ۱۰ برد، ۱ باخت). تنها باخت؟ شکست ۱-۲ مقابل مصر در یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آفریقا (گل دوم مصر در وقت‌های اضافه به ثمر رسید)



19:22 - چهره مغموم کریستیانو رونالدو بعد از ثبت گل اول تیم ملی مراکش



19:17 - برد یک‌نیمه‌ای شاگردان الرکراکی. تیم ملی مراکش با گلزنی یوسف النصیری موفق شد در نیمه نخست تقابل با تیم ملی پرتغال برنده به رختکن برود.



19:16 - 2 تصمیم جنجالی تیو در یک دقیقه! فاکوندو تیو داور آرژانتینی مسابقه در وقت‌های تلف شده 2 صحنه مشکوک به پنالتی را در درون محوطه جریمه مراکش، پنالتی تشخیص نداد که تصمیمات او به شدت مورد اعتراض کادرفنی و بازیکنان تیم ملی پرتغال قرار گرفت.



19:14 - تیرک دروازه علیه جبران زودهنگام شاگردان سانتوس. دقیقه 44 شوت ناگهانی و خطرناک برونو فرناندز به تیرک دروازه مراکش برخورد کرد تا پرتغالی‌ها نتوانند خیلی زود گل خود را جبران کنند.


19:11 - النصیری و گل اول برای مراکش! در دقیقه 42 تقابل تیم‌های ملی مراکش و پرتغال، ارسال یحیی عطیات الله در درون محوطه جریمه پرتغالی‌ها به یوسف النصیری رسید و او با ا ستفاده از اشتباه خط دفاعی پرتغال و دیگو کاستا در خط دروازه، موفق شد با ضربه سر گل اول مسابقه امشب را به سود پرتغال به ثمر برساند.



18:58 - پایان کار ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی در جام جهانی 2022. از مجموع 64 دیدار جام جهانی 2022 قطر، میزبانی ۸ دیدار به استادیوم اجوکیشن سیتی رسیده بود که با برگزاری دیدار برزیل - کرواسی در مرحله یک چهارم نهایی کار این استادیوم در این جام جهانی به پایان رسید.


18:43 - اتفاقی که هیچ‌وقت تکراری نمی‌شود! چه در زمین، چه روی نیمکت، همه نگاه‌ها به کریستیانو رونالدو است.



18:39 - تصویری جالب‌توجه از تجمع عکاسان برای عکس‌برداری از کریستیانو رونالدو روی نیمکت تیم ملی پرتغال!



18:34تاریخ‌سازی دوباره، مقابل حریفی مشابه؟ در جام جهانی 1986 مراکش در روز پایانی مرحله گروهی ۳-۱ پرتغال را شکست داد تا به اولین تیم آفریقایی تاریخ تبدیل شود که به مرحله حذفی جام جهانی می‌رسد. در جام جهانی 2022، مراکش می‌تواند با عبور از پرتغال به اولین تیم آفریقایی تبدیل شود که به نیمه نهایی جام جهانی رسیده است؟



18:30 - دیدار تیم‌های ملی مراکش و پرتغال از لحظاتی قبل با قضاوت فاکوندو تیو در ورزشگاه الثمامه آغاز شد.


18:22 - تصویری از کریستیانو رونالدو پیش از آغاز تقابل تیم‌های ملی مراکش و پرتغال



18:17 - مقایسه عملکرد برونو فرناندز و حکیم زیاش در جام جهانی 2022



18:12 - تصویری از هواداران تیم‌های ملی مراکش و پرتغال در ورزشگاه الثمامه



18:08 - اتفاق جنجالی برای رونالدو بعد از 18 سال! بعد از سال 2004، کریستیانو رونالدو برای دومین‌بار متوالی در یک رقابت‌ بزرگ برای تیم ملی پرتغال روی نیمکت نشست.



18:05 - حمله تند مسی به لاهوز. لیونل مسی کاپیتان تیم ملی آرژانتین با انتقاد از عملکرد آنتونیو متئو لاهوز گفت: «نمی‌خواهم درباره داور صحبت کنم چرا که شما را به خاطر راستگو بودن جریمه می‌کنند. فکر می‌کنم مردم آن چیزی که اتفاق افتاد را دیدند. فیفا نمی‌تواند داوری را مسئول قضاوت این بازی کند که اصلا در سطح آن نیست».



18:01 - تنها یکی از آن‌ها ماموریت غیر ممکن را ممکن خواهند کرد.

*سال ۲۰۱۴: مسی در فینال شکست خورد و عنوان بهترین بازیکن جام را به خود اختصاص داد.

*سال ۲۰۱۸: مودریچ در فینال شکست خورد و عنوان بهترین بازیکن جام را به خود اختصاص داد.

سال ۲۰۲۲: آن‌ها در نیمه‌نهایی مقابل یکدیگر صف‌آرایی خواهند کرد و تنها یکی از آن‌ها فرصت خواهد داشت تا ماموریت غیر ممکن خود را ممکن کند.



18:00 - تصویری از رختکن تیم ملی مراکش پیش از دیدار با تیم ملی پرتغال



17:58آمار و ارقام عجیب از قضاوت جنجالی آنتونیو متئو لاهوز! اعلام 48 خطا در حین بازی و نشان دادن 15 کارت زرد به بازیکنان دو تیم که دو کارت در حین ضربات پنالتی بود. 2 کارت زرد به اعضای کادر فنی آرژانتین و کارت زرد دوم به دومفریس و اخراج او در پایان مسابقه! ثبت رکورد جدید در تاریخ جا‌م‌های جهانی: بیشترین کارت زرد (۱۸کارت) در مسابقه آرژانتین و هلند با قضاوت لاهوز.



17:56روندی که همچنان ادامه خواهد داشت. از جام جهانی ۱۹۸۲ تاکنون، حداقل یکی از بازیکنان اینتر در فینال جام جهانی به میدان رفته است و با صعود کرواسی و آرژانتین به نیمه‌نهایی و حضور بروزوویچ و لائوتارو مارتینز در این دو تیم، این سنت بار دیگر تکرار خواهد شد!



17:52تبریک ویژه باتی‌گل به مسی. گابریل باتیستوتا اسطوره فوتبال آرژانتین در واکنش به رکوردشکنی لیونل مسی در مسابقه شب گذشته مقابل تیم ملی هلند خطاب به او نوشت: «لئو عزیز، تبریک می گویم! من 20 سال رکورد را نگه داشتم و از آن لذت بردم. اکنون باعث افتخار و خوشحالی است که آن را با تو به اشتراک بگذارم، با تمام وجود امیدوارم که در مسابقه بعدی این رکورد را به نام خود ثبت کنی!»



17:50 - آمار تیم ملی برزیل تحت هدایت تیته. یک قهرمانی قاره‌ای و 2 ناکامی بزرگ در جام جهانی.



17:48 - ادعای جالب رونالدو؛ ما جام جهانی اصلی را برده‌ایم! کریستیانو رونالدو فوق‌ستاره تیم ملی پرتغال در آستانه مسابقه تیمش برابر تیم ملی مراکش در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: «یک جام جهانی وجود دارد که پرتغال قبلاً آن را برده است؛ جام جهانی طرفداران. حمایت و محبتی که ما از سوی بسیاری از مردم پرتغال و همچنین اینجا در قطر دور از وطن‌مان، احساس کرده ایم، باورنکردنی است. به حمایت از ما در زمان‌های خوب و بد ادامه دهید، ما همه چیز را برای قدردانی از این حمایت شما با پیروزی انجام خواهیم داد! زنده‌باد پرتغال».



17:45 - شاگردان الرکراکی به دنبال خلق یک شگفتی تازه. ترکیب اولیه تیم ملی مراکش برای دیدار با تیم ملی پرتغال اعلام شد.



17:41 - تصویری از رختکن تیم ملی پرتغال در ورزشگاه الثمامه



17:40طرح فیفا از بزرگان تاریخ تیم‌های ملی انگلیس و فرانسه به مناسبت بازی امشب



17:38 - دوباره نیمکت‌نشینی رونالدو؛ سانتوس به ترکیب برنده دست نزد. فرناندو سانتوس ترکیب اولیه تیمش را به مانند دیدار با تیم ملی سوئیس برای مصاف امشب با تیم ملی مراکش چینش کرد.



17:35مصدومیت غیرمنتظره ستاره آلمان و بایرن مونیخ. مانوئل نویر دروازه‌بان تیم ملی آلمان و باشگاه بایرن‌مونیخ که در تعطیلات به سر می‌برد، در حین انجام ورزش اسکی دچار مصدومیت و شکستگی پا شد تا فصل برای این دروازه‌بان 36 ساله به پایان برسد.



17:33رکورد فوق‌العاده شاگردان دالیچ. تیم ملی کرواسی هر 5 دیدار اخیر خود در مراحل حذفی جام‌های جهانی را که به وقت اضافه کشیده شده، با پیروزی پشت سر گذاشته است.



17:30 - برنامه روز نوزدهم جام جهانی 2022 قطر. با انجام 2 مسابقه امروز پرونده مسابقات مرحله یک‌چهارم نهایی بسته خواهد شد.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری