football360 logo

کریم بنزما و پایان راه در تیم ملی؛ خداحافظی مرد تاریخی

29 آذر 1401 ساعت 05:4224 نظر
کریم بنزما از تیم ملی فرانسه خداحافظی کرد.

به گزارش فوتبال 360، کریم بنزما در تولد ۳۵ سالگی خود و یک روز بعد از نایب قهرمانی تیم ملی فرانسه در جام جهانی اعلام کرد به فوتبال ملی خود پایان می دهد. مهاجم رئال مادرید با انتشار پستی در شبکه های اجتماعی خود از بازنشستگی خود از تیم ملی خبر داد.

کریم بنزما با هشتگ  «Neuve»، یکی از نام‌های مستعار خود، گفت: «مجموع تلاش‌ها و اشتباهاتم من را به جایی که امروز هستم، رساند و به آن افتخار می کنم! من نویسنده داستان زندگی خودم هستم و این داستان به پایان می‌رسد». این پست با عکسی از بنزما با پیراهن فرانسه همراه بود؛ آخرین برنده توپ طلا، که درست قبل از جام‌ جهانی مصدوم شد و از رقابت‌ها کنار رفت. در کارنامه او 37 گل در 97 بازی ملی ثبت شده است.

پس از اینکه امکان بازگشت او به تیم ملی در جریان رقابت‌ها از بین رفت، کریم بنزما با چند پیام از آبی‌ها در شبکه‌های اجتماعی حمایت کرد اما از رفتن به قطر برای تماشای بازی فینال خودداری کرد. در نهایت، بازیکن سابق المپیک لیون اولین فرانسوی عضو تیم ملی درجام جهانی 2022 است که بازنشستگی خود را از بازی‌های بین‌المللی، درست زمانی که اعضا تیم ملی در راه بازگشت به پاریس در هواپیما هستند، اعلام می‌کند. 

 حضور کریم بنزما در تیم ملی با کسب افتخار همراه نشد. جام جهانی قطر نقطه پایانی این حضور بود؛ هر چند  به دلیل مصدومیت درست یک روز قبل از شروع جام جهانی نتوانست بازی کند. بنزما در دوران حرفه ای خود با وجود کسب قهرمانی در 5 دوره لیگ قهرمانان اروپا، فقط در جام جهانی 2014 بازی کرده است.

پس از جشن گرفتن اولین حضور در تیم ملی در مارس 2007، او در اولین تورنمنت بزرگ خود یعنی یورو 2008 شرکت کرد. در سال 2010، پس از اولین فصل حضور در رئال مادرید، کریم بنزما توسط ریموند دومنک برای جام جهانی آفریقای جنوبی کنار گذاشته شد.

اما دوران حرفه‌ای کریم بنزما در تیم فرانسه با ماجرای فیلم‌های 6‌ گانه لکه‌دار شد و از اکتبر 2015 تا بازگشت غافلگیرکننده‌اش در یورو 2021 از تیم ملی بیرون ماند. پس از این که همه مسائل را با دیدیه دشان حل و فصل کرد «KB9 » تنها عنوان ملی خود را در این رقابت‌ها (لیگ ملت های اروپا) به دست آورد. حضور او در ترکیب تیم ملی مقابل بلژیک و اسپانیا تعیین کننده بود.

بعد از یک فصل موفقیت‌آمیز همراه رئال مادرید، که با قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و کسب توپ طلا  پایان گرفت، همه در انتظار درخشش بنزما در جام جهانی بودند. آسیب‌دیدگی از  ناحیه عضله چهار سر ران چپ او را مجبور به ترک تیم ملی حتی قبل از شروع مسابقات کرد و  او از تیم ملی خداحافظی کرد.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری