football360 logo

جهان از حضور پله محروم شد؛ تکمیل تراژدی پایان سال!

08 دی 1401 ساعت 23:0871 نظر
پله، اسطوره جهان فوتبال در سن 82 سالگی دیده از جهان فرو بست.
به گزارش فوتبال 360، پله، اسطوره جهان فوتبال که 3 بار قهرمانی در جام‌جهانی را با پیراهن برزیل تجربه کرده بود، پس از تماشای قهرمانی آرژانتین در جام‌جهانی 2022 کوله‌بار سفرش به مقصد جهانی دیگر را بست.
ادسون آرانتس دو ناسیمنتو ملقب به پله، پس از تحمل بیماری و در آستانه سال نو، دوست‌دارانش را تنها گذاشت تا به دیگو آرماندو مارادونا برسد. او پیشتر، پس از درگذشت مارادونا، وعده انجام بازی فوتبال با او در بهشت را داده بود و حالا مارادونا در جایی که هیچ کس نمی‌داند کجاست، یک میهمان درجه یک دارد.
او هم دیده از جهان فرو بست
پله پس از آنکه بدنش پاسخ مثبتی به شیمی‌ درمانی نداده بود، ابتدای ماه دسامبر راهی بیمارستان شد تا مراقبت‌های ویژه را پشت سر بگذارد و در آستانه کریسمس، خانواده‌اش راهی بیمارستان آلبرت اینشتین سائوپائولو شده بودند تا جشن سال نو میلادی را در کنار او بگذرانند. فوت پله پنجشنبه شب توسط دخترش رسما تایید شد و جهان فوتبال پس از ماردونا و جرج بست، یکی دیگر از بهترین بازیکنان تاریخش را از دست داد.
پرافتخارترینِ تاریخ
پله در 21 سال دوران حرفه‌ای بازیگری، اسطوره سانتوس بود و در 659 دیدار، 643 گل به ثمر رساند. حضور در پیراهن تیم ملی برزیل اما الهام‌بخش جهان فوتبال شد و پله عضوی از ترکیب سلسائو در قهرمانی‌های جهان 1958، 1962 و 1970 بود که پرافتخارترین بازیکن تاریخ جام‌جهانی به حساب می‌آید. اولین لمس جام طلایی توسط پله با پیراهن طلایی در سن 17 سالگی رخ داد و او را تبدیل به جوان‌ترین گلزن و قهرمان تاریخ کرد.
از یاد نخواهی رفت
نیمار در جام‌جهانی گذشته موفق به شکستن رکورد پله نشد تا او با در اختیار داشتن عنوان بهترین گلزن تاریخ تیم ملی برزیل با 77 گل، تنها چند روز پس از حذف برزیل به دست کرواسی در جام‌جهانی و بر باد رفتن رویای قهرمانی ششم که قرار بود به پله تقدیم شود، دیده از جهان فرو ببندد. بدون شک، نام پله هرگز از یادها نخواهد رفت و نه‌تنها در تاریخ فوتبال، بلکه در تاریخ جهان جاودانه خواهد بود. نه‌تنها فوتبال، بلکه جهان چه خوشبخت بود که به مدت 82 سال، سیه‌چرده دوست‌داشتنی همچون پله را در خود جای داده بود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری