football360 logo

«نوراللهی» فاتح لیگ برتر امارات؛ عادت به قهرمانی

17 اردیبهشت 1402 ساعت 23:4627 نظر
«احمد نوراللهی» پس از 4 قهرمانی لیگ با پرسپولیس، توانست برای اولین بار در یک لیگ خارجی هم به قهرمانی برسد.

به گزارش فوتبال 360، احمد نوراللهی دومین بازیکن ایرانی بود که این فصل، توانست در یک لیگ خارجی قهرمان شود. نوراللهی و شباب‌الاهلی، یک هفته پیش از پایان لیگ برتر امارات،‌ قهرمانی‌شان را قطعی کردند. دیناموزاگرب و صادق محرمی هم، قهرمانی‌شان در لیگ کرواسی را مسجل کرده‌اند. این فصل، فصل خوبی برای لژیونرهای ایرانی است و 4 بازیکن دیگر، امیدوار هستند فصل را با فتح لیگ داخلی به پایان برسانند.

عادت قهرمانی

شباب‌الاهلی این هفته با شکست بنی‌یاس در خانه حریف، توانست قهرمان لیگ برتر امارات شود. احمد نوراللهی، ستاره خط میانی شباب‌الاهلی این فصل فقط دو بازی تیمش را از دست داده و همیشه، یکی از بازیکنان ثابت لئوناردو ژاردیم بوده است. شباب‌الاهلی با برد این هفته، 54 امتیازی شد و فاصله‌ای 3 امتیازی، با العین و الوحده تیم‌های دوم و سوم جدول لیگ دارد. برتری آن‌ها در بازی رو در رو اما، باعث شده یک هفته پیش از پایان لیگ خیال‌شان از قهرمانی راحت شود. نوراللهی با این قهرمانی، برای پنجمین بار قهرمانی لیگ را به دست آورد. او از لیگ هفدهم تا بیستم، با پرسپولیس قهرمان لیگ برتر ایران شد و این فصل، توانست در امارات هم روی سکوهای قهرمانی برود. نوراللهی پس از صادق محرمی، دومین بازیکن ایرانی شد که این فصل در یک لیگ خارجی به قهرمانی می‌رسد.

جهانبخش نفر بعدی؟

بازیکنان لژیونر ایرانی این فصل، شانس زیادی برای قهرمانی در لیگ‌شان داشته‌اند. صادق محرمی اولین کسی بود که با دیناموزاگرب قهرمان کرواسی شد و پس از او، نوبت به نوراللهی رسید تا با شباب‌الاهلی لیگ برتر امارات را فتح کند. فاینورد هم با علیرضا جهانبخش، این هفته توانست 2-0 اکسلسیور را ببرد و در یک قدمی قهرمانی قرار بگیرد. فاینورد فقط یک برد از سه بازی آینده می‌خواهد تا قهرمانی اردیویسه را قطعی کند و علیرضا جهانبخش، به اولین قهرمانی خود در یک لیگ معتبر اروپایی برسد. جهانبخش قبلا با نایمخن، قهرمان لیگ دسته دوم هلند شده بود.

شانس خوب حاج‌صفی و میلاد

بین دیگر لژیونرهای ایرانی، سه بازیکن دیگر هم شانس قهرمانی در این فصل را دارند. پورتو تیم دوم جدول پرتغال، در تعقیب بنفیکاست. با این حال فاصله 7 امتیازی و یک بازی کمتر، شانس پورتو را برای قهرمانی به حداقل می‌رساند. احسان حاج‌صفی و میلاد محمدی هم در ترکیب آ.ا.ک آتن، امیدوار به قهرمانی یونان هستند. آ.ا.ک آتن در حال حاضر هم امتیاز پاناتینایکوس صدرنشین جدول یونان است و بخاطر نتیجه ضعیف‌تر در بازی رو در رو، در رده دوم قرار دارد. آن‌ها امیدوارند در دو هفته پایانی، بتوانند صدرنشینی و جام قهرمانی را از پاناتینایکوس بگیرند. بازی‌های پاناتینایکوس در هفته‌های پایانی، نسبت به آ.ا.ک دشوارتر هستند و همین شانس قهرمانی تیم حاج‌صفی و محمدی را افزایش می‌دهد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری