football360 logo

رونمایی از آخرین دستیار «قلعه‌نویی»؛ معارفه رسمی «مانیکونه» در پِک

15 خرداد 1402 ساعت 12:5043 نظر
دستیار خارجی «امیر قلعه‌نویی» در تیم ملی امروز خود را به تهران رساند و به صورت رسمی مراسم معارفه او انجام شد.

به گزارش فوتبال 360، تیم ملی فوتبال ایران از روز گذشته تمرینات خود را برای حضور در مسابقات کافا 2023 آغاز کرده است؛ البته که در این اردو، اغلب بازیکنان لیگ برتری به دعوت امیر قلعه‌نویی حضور پیدا کرده‌اند تا شرایط آن‌ها سنجیده شود و سپس با حضور ستارگان استقلال و پرسپولیس و البته لژیونرهای سرشناس، فهرست تیم ملی برای حضور در مسابقات کافا که از 20 تا 30 خردادماه برگزار خواهد شد، رسمی شود. شاگردان قلعه‌نویی در مسابقات کافا با تیم‌های ملی قرقیزستان و افغانستان همگروه هستند و در صورت موفقیت در مقابل این دو رقیب، باید در مرحله فینال احتمالاً برابر تیم ملی ازبکستان و یا عمان قرار گیرند.

قلعه‌نویی از روز اول انتخاب دوباره‌اش به عنوان سرمربی جدید تیم ملی، وعده داده بود که یک دستیار خارجی به کادرفنی تیم ملی اضافه خواهد شد. رحمان رضایی در کنار آندرانیک تیموریان، سعید الهویی، حمید مطهری، آلین دینکا، علی‌اصغر قربانعلی‌پور و علی کمانگری (آنالیزور) اعضای اصلی کادرفنی تیم ملی ایران محسوب می‌شدند که قرار بود یک دستیار خارجی به این جمع اضافه شود و در حالی‌که نام چند گزینه به میان آمده بود، در روزهای اخیر احتمال آنتونیو مانیکونه شدت گرفت.

مانیکونه که یک مربی ایتالیایی و 56 ساله محسوب می‌شود، در دوران بازی خود در تیم‌های نام‌آشنایی چون اینترمیلان سابقه بازی دارد و در کارنامه او یک بازی ملی هم به چشم می‌خورد. این مربی باتجربه فعالیت خود را در نقش مربی تیم‌های پایه اینتر آغاز کرد و در در ادامه در کنار ولادیمیر پتکوویچ، در تیم‌هایی همچون لاتسیو و البته تیم ملی سوئیس فعالیت خود را دنبال کرد. آخرین تجربه مربیگری مانیکونه در تیم بوردو فرانسه بود که در آن هم در نقش دستیار پتکوویچ فعالیت کرد و حالا در چالشی جدید پذیرفت که سرانجام برای اولین‌بار در خارج از قاره اروپا، مربیگری کند.

سفر در سکوت به تهران!

مسئولان فدراسیون فوتبال در ماه‌های گذشته و بعد از انتخاب امیر قلعه‌نویی، بارها بحث انتخاب مربی خارجی را مطرح کرده و درباره آن توضیح دادند که قلعه‌نویی مشغول بررسی گزینه‌های مختلف است. در این میان گفته می‌شد که گزینه اول موردنظر سرمربی تیم ملی، سرجیو کاستا مربی سابق تیم ملی کره‌جنوبی است که توافقات با کاستا نهایی نشده و مذاکرات با آنتونیو مانیکونه آغاز شد تا رضایت این مربی ایتالیایی برای حضور در تیم ملی فوتبال ایران در نقش مربی جلب شود.

مانیکونه که سابقه حضور در دو جام ملتهای اروپا در سالهای ٢٠١۶ و ٢٠٢٠ و همچنین جام جهانی ٢٠١٨ را به عنوان مربی دارد، بعد از چند نوبت مذاکرات فشرده به پیشنهاد ایران پاسخ داد و در شرایطی‌که گفته می‌شد احتمال دارد برای حضور در مسابقات کافا او به تهران سفر کند، در سکوت خبری توانست خود را به تهران برساند و امروز به ساختمان پِک رفت تا رسماً به عنوان مربی جدید تیم ملی معرفی شود. با حضور آنتونیو مانیکونه، حالا کادرفنی تیم ملی ایران تکمیل شده و امیر قلعه‌نویی با 8 دستیار تیمش را برای حضوری موفق در مسابقات جام ملت‌های آسیا 2023 آماده می‌کند.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با مغز متفکر احتمالی «قلعه‌نویی»؛ یار غار «ولادیمیر» و شاگرد «آریگو ساکی»

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری