football360 logo

زنان ایران حریف بلاروسِ جوان‌شده هم نشدند؛ بازهم باخت، بازهم ناکام در گلزنی!

۱۳ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۰66 نظر
تیم ملی زنان بلاروس با یک گل برابر ایران به پیروزی رسید تا هر دو دیدار تدارکاتی دو تیم با برتری تیم اروپای شرقی خاتمه یابد.

به گزارش فوتبال 360، تیم ملی زنان بلاروس در هفته گذشته به تهران سفر کرد تا برای انجام 2 بازی تدارکاتی شاگردان یوری مالیف رودرروی تیم ملی زنان ایران قرار گیرند؛ آن‌هم در حالی‌که در 5 رویارویی اخیر دو تیم در سالیان گذشته، 3 برد برای تیم ملی زنان بلاروس به‌ثبت رسیده و یک‌بار هم زنان ایران برنده شده بودند و آخرین رویارویی‌شان هم با نتیجه تساوی خاتمه یافته بود. در هفته اخیر، شاگردان مریم آزمون و یوری مالیف به میزبانی زمین شماره 2 مرکز ملی فوتبال به مصاف هم رفتند که بلاروسی‌ها بردی 3گله را به‌دست آوردند.

دو تیم در فاصله 3 روز تصمیم گرفتند تا دومین رویارویی‌شان را امروز (یکشنبه) به میزبانی زمین شماره 2 مرکز ملی فوتبال برگزار کنند. مریم آزمون تصمیم گرفت تا در ترکیب اولیه تغییراتی را اعمال کند و مهم‌ترین تغییر، حضور مینا نافعی به جای زهرا خواجوی در خط دروازه بود و مهره‌های کلیدی‌ای چون شبنم بهشت، زهرا قنبری، افسانه چترنور، مونا حمودی و نگین زندی همچون دیدار قبلی در ترکیب اولیه حضور یافتند تا شاکله اصلی ترکیب نسبت به دیدار قبلی تغییر محسوسی نداشته باشند. در آن‌سوی میدان، مالیف 7 تغییر در ترکیب اولیه تیمش نسبت به دیدار قبلی ایجاد کرده بود تا بلاروسی‌ها با ترکیب جوان‌شده نسبت به مسابقه اول برابر شاگردان مریم آزمون قرار گیرند!

سوروتسوا بازهم زهر خودش را ریخت!

شاگردان مریم آزمون و یوری مالیف با قضاوت راضیه بانو بوسپوا از ازبکستان عصر امروز کار خود را در شرایطی دنبال کردند که در نیمه نخست، با وجود برتری نسبی بلاروسی‌ها خبری از ردوبدل‌شدن گل نبود و دو تیم با تساوی بدون گل به رختکن رفتند. در آغاز نیمه دوم، محدثه زلفی جانشین مونا حمودی شد و در همان ثانیه‌های ابتدایی نیمه دوم، قفل دروازه مینا نافعی شکسته شد و بلاروسی‌ها به گل رسیدند تا با یک گل در مسابقه امروز از تیم ملی زنان ایران پیش بیفتند.

ملانا سوروتسوا، ستاره 21 ساله تیم ملی زنان بلاروس که در بازی قبلی هم در نیمه دوم موفق به‌ثبت 2 گل برای تیمش شده بود، امروز هم در نقش گلزن درخشید تا شاگردان یوری مالیف از حریف خود پیش بیفتند. سارا دیدار، شقایق روزبهان، رقیه جلال‌نسب و مائده بی‌رنگ از جمله بازیکنانی بودند که در نیمه دوم وارد ترکیب تیم ملی زنان ایران شدند اما با وجود تغییر و تحولات انجام شده در ترکیب، خبری از ثبت گل تساوی نبود تا بلاروسی‌ها با کسب 2 پیروزی پیاپی برابر ایران به مینسک بازگردند و کارشان در فیفادی ماه ژوئن به پایان رسید.

بحران گلزنی در تیم ملی فوتبال زنان ایران!

نگین زندی، آخرین بازیکنی است که توانسته برای تیم ملی زنان ایران گل بزند؛ آن‌هم در شرایطی‌که او توانست در بازی برگشت دور اول انتخابی المپیک 2024 برابر میانمار گل بزند و بعد از گلزنی او، زنان ایران در جدال با تیم‌های ملی روسیه (2 بار)، استرالیا، چین‌تایپه، فیلیپین و بلاروس (2 بار) ناکام در باز کردن دروازه رقبا بوده‌اند تا بیش از 420 روز ثبت آخرین گل تیم ملی زنان ایران گذشته باشد! جالب آنکه ستاره‌هایی چون زهرا قنبری، افسانه چترنور، نگین زندی، مونا حمودی و سارا دیدار که برترین گلزنان فصل اخیر لیگ برتر فوتبال زنان بودند، در تیم ملی حضور دارند اما با این وجود، طلسم به‌وجود آمده همچنان نشکسته و بحرانی عجیب برای تیم ملی فوتبال زنان ایران ایجاد شده است!

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری