football360 logo

اتفاق تاریخی در فوتبال باشگاهی ایران؛ زنان خاتون و مجوز حرفه‌ای که رسمی شد!

01 خرداد 1402 ساعت 15:3026 نظر
در هیاهوی صدور مجوز حرفه‌ای برای سرخابی‌های پایتخت، خبر صدور مجوز باشگاه خاتون بم رسماً اعلام شد.

به گزارش فوتبال 360، مصطفی زارعی که مسئولیت کمیته صدور مجوز حرفه‌ای را در فدراسیون فوتبال برعهده دارد، روز گذشته اعلام کرد که قرار است بعد از انجام بررسی‌های نهایی نتایج صدور مجوز به باشگاه‌ها اعلام شود. شب گذشته این اتفاق رخ داد و گفته می‌شود که باشگاه‌های پرسپولیس تهران، سپاهان اصفهان، فولاد خوزستان، تراکتور تبریز، گل‌گهر سیرجان و نساجی مازندران توانسته‌اند مجوز بگیرند و سایر باشگاه‌ها در حوزه فوتبال مردان ناکام در کسب مجوز بوده‌اند.

استقلالی‌ها هم که مجوزشان صادر نشده، صبح امروز در بیانیه‌ای نسبت به این مسئله موضع گرفتند و گفته می‌شود در کنار آبی‌پوشان پایتخت، باشگاه‌های آلومینیوم اراک و هوادار تهران هم اعتراض خود را در کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای به‌ثبت رسانده‌اند. در این میان، اتفاق قابل‌تأمل اینکه برخی باشگاه‌های فعال در فوتبال زنان هم برای دریافت مجوز حرفه‌ای‌سازی اقدام کردند؛ از جمله خاتون بم و شهرداری سیرجان.

سیرجانی‌ها ناکام در کسب مجوز حرفه‌ای‌سازی بودند تا باشگاه خاتون بم به اولین باشگاه تاریخ فوتبال زنان ایران تبدیل شود که توانسته مجوز حرفه‌ای‌سازی را براساس آیین‌نامه جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا دریافت کند. بمی‌ها امروز این خبر را رسماً رسانه‌ای کردند تا مشخص شود که در صورت برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان فوتبال زنان آسیا، آن‌ها مشکلی برای حضور در این رقابت‌ها ندارند و می‌توانند به عنوان پرافتخارترین تیم ایران در این مسابقات حضور یابند.

تاریخ‌سازی بمی‌ها در راه رسیدن به لیگ قهرمانان آسیا

ایمان فرزین مدیر صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه خاتون بم در توضیح بیشتر این مسئله گفت: «مفتخریم اعلام کنیم که باشگاه فوتبال زنان خاتون بم، به عنوان اولین باشگاه حرفه‌ای فوتبال زنان در کشور موفق به اخذ مجوز حرفه ای باشگاهی (AFC) و ملی (N1) شده است. کلیه باشگاههای آقایان و بانوان متقاضی صدور مجوز حرفه ای (AFC) مدارک و اسناد مربوطه را در پنج حوزه پرسنلی، زیرساخت، ورزشی، حقوقی و مالی در سامانه مربوط به صدور مجوز بارگذاری نمودند و در نهایت باشگاه خاتون بم موفق شد در تمامی بخش ها تاییدات لازم را اخذ و مجوز حرفه ای فصل 2024-2023 را دریافت نماید».

فرزین با اشاره به حضور احتمالی خاتون در لیگ قهرمانان فوتبال زنان آسیا توضیح داد: «داشتن مجوز حرفه‌ای کنفدراسیون فوتبال آسیا برای شرکت در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا الزامی است که خوشبختانه باشگاه خاتون بم به عنوان قهرمان لیگ و پر افتخارترین تیم فوتبال زنان در ایران موفق شده این مجوز را اخذ نموده و مشکلی برای حضور در مسابقات بین‌المللی نخواهد داشت».

بیشتر بخوانید:

اتفاقی قریب‌الوقوع در انتظار فوتبال ایران؛ خاتون بالاتر از سرخابی‌ها در راه آسیا؟

برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری