football360 logo

جامانده‌های فهرست ایران؛ از «محبی» تا «صادقی»

23 آبان 1401 ساعت 12:30178 نظر
15 بازیکن سرشناس شانس حضور در جام جهانی 2022 قطر را از دست دادند.

به گزارش فوتبال 360، کارلوس کی‌روش بعد از مدت‌ها چشم‌انتظاری و لغو پرماجرای نشست خبری و طرح شایعات متعدد، از فهرست بازیکنان مدنظرش برای حضور در جام جهانی 2022 قطر رونمایی کرد. فهرستی که شاید مهم‌ترین سوپرایز آن، عدم استفاده کی‌روش از سهمیه 26 بازیکن بود و سرمربی پرتغالی تیم ملی تصمیم گرفت تا با 25 بازیکن کاروان تیم ملی ایران عازم جام جهانی 2022 قطر شود.

کی‌روش در حالی از یک سهمیه فهرست تیم ملی استفاده نکرد که بازیکنان نام‌آشنای پرشماری در رویای حضور در دوحه باقی ماندند. 15 بازیکن سرشناس که 4 نفر از آن‌ها در آخرین اردوی تیم ملی هم حضور داشتند اما در نهایت نتوانستند نظر مساعد سرمربی پرتغالی را به خود جلب کنند و شانس حضور در جام جهانی 2022 قطر را از دست دادند.

جا مانده‌های دقیقه نودی

تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار دوستانه خود در تهران مقابل تیم ملی نیکاراگوئه قرار گرفت، آن‌هم در شرایطی که نام بازیکنانی مثل محمدرضا اخباری، سامان فلاح، میلاد سرلک و امید نورافکن در فهرست تیم ملی بود و نورافکن و سرلک در ترکیب تیم به میدان رفتند.

مدافع چپ سپاهانی‌ها توانست گل برتری ایران را بسازد و تصور می‌شد که این پاس‌گل حکم بقای امید نورافکن در فهرست تیم ملی را امضا کند اما این‌گونه نشد و در نهایت با تصمیم کارلوس کی‌روش، اخباری، فلاح، سرلک و نورافکن، نام‌شان از فهرست تیم ملی حذف شد.

استقلالی‌های نام‌آشنا در رویای جام جهانی

کارلوس کی‌روش نام 3 بازیکن استقلال را در فهرست نهایی خود برای حضور در جام جهانی قطر جای داد. حسین حسینی در خط دروازه، ابوالفضل جلالی به عنوان مدافع چپ و روزبه چشمی در پست هافبک. کی‌روش در شرایطی این 3 بازیکن را قصد دارد با خود به قطر ببرد که هواداران آبی‌پوش از سرمربی تیم ملی گلایه دارند.

استقلالی‌ها معتقدند که محمد محبی هم شایستگی‌های حضور در فهرست نهایی تیم ملی جام جهانی را داشت. در کنار محبی، مهدی مهدی‌پور، صالح حردانی و مهدی قایدی دیگر چهره‌های نام‌آشنای استقلالی هستند که جایی در تفکرات کارلوس کی‌روش برای حضور در جام جهانی نداشتند.

3 پرسپولیسی که به قطر نرسیدند

سرخ‌پوشان پایتخت بیشترین نماینده را در فهرست تیم ملی را دارند و کی‌روش از خط دروازه تا نوک حمله، در هر پست یک بازیکن از پرسپولیس دعوت کرده تا سرخ‌پوشان 4 نماینده در جام جهانی داشته باشند. علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، وحید امیری و مهدی ترابی بازیکنان دعوت شده از تیم پرسپولیس برای حضور در جام جهانی 2022 قطر هستند.

این 4 بازیکن در حالی توانستند رضایت کی‌روش را جلب کنند که غیبت بازیکنان سرشناسی مثل دانیال اسماعیلی‌فر، سروش رفیعی و سعید صادقی که در دوره دراگان اسکوچیچ به تیم ملی دعوت می‌شدند، در فهرست معرفی شده از سوی کی‌روش مشهود است.

لژیونرهایی که در حسرت جام جهانی ماندند

کارلوس کی‌روش در دوران حضورش در فوتبال ایران نشان داده اعتقاد ویژه‌ای به بازیکنان شاغل در خارج از فوتبال ایران دارد و عملکرد آن‌ها را به شدت رصد و بررسی می‌کند و برای چینش فهرست خود، اولویت را برای بازیکنان لژیونر قرار می‌دهد. اما با این‌حال سرمربی پرتغالی تیم ملی برای حضور در جام جهانی قطر، چشم روی نام چند بازیکن لژیونر بست.

از شهاب زاهدی که این روزها در فوتبال مجارستان حضور دارد تا علی علیپور که در لیگ پرتغال توپ می‌زند. امیرحسین حسین‌زاده هم که در هفته‌های اخیر عملکرد خوبی در ترکیب شارلروا داشت، نتوانست نظر مساعد کی‌روش را به خود جلب کند. اللهیار صیادمنش دیگر لژیونری بود که شانس حضور در جام جهانی 2022 قطر را به‌دست نیاورد، بازیکنی که بعد از دوره مصدومیت نسبتاً طولانی به تازگی دور جدید تمرینات خود را آغاز کرده و نتوانست به آمادگی لازم برای حضور در جام جهانی برسد.

بیشتر بخوانید:

سورپرایز به سبک «کی‌روش»؛ تیم ملی ایران با 25 بازیکن در راه قطر
- عمق ترکیب ایران در جام‌جهانی 2022؛ ترافیکِ شیرین!
- معرفی دروازه‌بان‌های ایران در جام جهانی؛ رقابت بیرو و بچه عقاب
- معرفی مدافعان ایران در جام جهانی؛ سوغات دوحه
- معرفی هافبک‌های ایران در جام جهانی؛ محصول مشترک ایران و انگلیس
- معرفی مهاجمان ایران در جام جهانی؛ مثلث مرگبار

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری